Direktlänk till inlägg 18 maj 2009

är det åldern?

Av Bente - 18 maj 2009 21:11

Bara en och en halv dag kvar att jobba den här veckan, härligt!

tänk att man ska längta så efter med ledighet redan på måndan :)


Nåväl, funderade lite idag när jag gick min promenix på hur man ändrar åsikter allteftersom åren går. Som tonåring och ända tills nu har jag avskytt pelargoner! Det var något gamla tanter har hela fönstren fulla av och det skulle jag aldrig nånsin ha! men hoppsan - igår köpte jag pelargoner. Röda och rosa. Visserligen till mina utekrukor, men ändå :)

En annan sak jag avskydde och aldrig nånsin kunde tänka mig att själv ha var sån där "matta" på toasitsen. Min mormor hade det. Usch. Vad letar jag febrilt efter nu utan att hitta nånstans? Just det - en "matta" till toasitsen.

man e väl knepig va :)


min svägerskan pappa fyller 65 till helgen och jag har fått i uppdrag att skriva en "käck sång" till honom. Jag får väl ta tag i det nån kväll i veckan. 


Funderar på att byta namn på min firma. Nu heter den ju som jag och hur spännande är det. Har kommit på ett namn jag gillar öoch det var inte lätt! Nu ska jag bara hosta fram 900 spänn till patent och registreringsverket så ingen kan sno det.

Är megatrött ikväll. Förstår inte varför det alltid ska vara så svårt att somna på söndag kvällar. Klockan blev iallfall två inatt innan jag slocknade. Så jag ska tacka för ikväll och krypa ner i sängen redan nu.


Kram!



 
 
Ingen bild

Maggan

19 maj 2009 09:03

Just precis så är det! Det som var pest och pina förr har nu blivit helt okey, i synnerhet vad det gäller pelargoner. Det är ju så mycket nostalgi i dom... mmmm!
Spännande med nytt namn!?!? Mycke nytt är det!
Kram på dig vännen från Maggan

 
Mamm A

Mamm A

19 maj 2009 09:53

Hej tjejen! Tack för fina rader på min blogg. Jätteroligt att du gillar att läsa mina inlägg *ler*. Egentligen är Sedona-metoden väldigt enkel. Genom en serie av frågor går du från känslor till stillhet. Vilken fråga de än är som du vill lösa eller fixa eller som du känner dig fast i kan du jobba med. Frågorna är:

1) Kan du välkomna allt som har med frågan att göra, alla känslor som är kopplade till den. (Här får ilska och sorg och frustration o annat uttryck, låt bara känslorna komma, välkomna dem).

2) Kan du välkomna alla känslor av att du behöver fixa, lösa, rätta till eller ändra problemet. Känn känslorna, låt dem komma.

3) Kan du välkomna de känslor du har av att det är personligt, att det har med din identitet att göra.

4) Kan du känna medvetenheten, observatören, som finns i bakgrunden, som observerar allt som pågår. Den medvetenhet som vi alla är, som inte kräver något, som inte vill något, som aldrig dör. Den medvetenhet vi alla är.

Ibland löser sig allt direkt efter dessa frågor. Ibland känner man sig fortfarande ledsen eller arg, fast kanske lite mindre och då är det bara en ny våg som kommer och som kan lösas med samma frågor. Men en sak kan man vara säker på, för varje release så löser man en del av problemet.

Testa lite själv, sedan kan vi köra en omgång om du vill i midsommar - om vi ses då.

Kram!

http://prinsgus.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bente - 26 februari 2012 20:35

Har en känsla i dag som inte är helt lätt att beskriva. Har varit i Linköping i helgen. Träffat dotten! Älskade unge, saknar dej redan. Å vad mycket jag borde lärt dig, talat om för dig, så mycket mer jag borde gjort medan du ännu fanns nära mig. Men...

Av Bente - 26 februari 2012 20:35

Har en känsla i dag som inte är helt lätt att beskriva. Har varit i Linköping i helgen. Träffat dotten! Älskade unge, saknar dej redan. Å vad mycket jag borde lärt dig, talat om för dig, så mycket mer jag borde gjort medan du ännu fanns nära mig. Men...

Av Bente - 22 februari 2012 22:15

Det gjorde jag idag. lyssnade på det som inte hördes. Men kändes. Kroppen i det här fallet. Den sa liksom ifrån att;- du - jag är inte helt okey. Du tror inte du skulle kunna ta det lite lugnare?Ja vad säger man..Nu har kroppen försökt i en veckas ti...

Av Bente - 18 februari 2012 18:47

Den går. Fort. Tiden. Den yngsta fyllde 17 häromdagen, mellanbarnet fyller 20 i morron. Andra barnbarnet är på väg och dimper väl ner om nån vecka. Dimper ner....det skulle inte svärdottern hålla med om var rätt uttryckt om man säger så. Nåväl. Tiden...

Av Bente - 1 februari 2012 23:05

Gokväll vänner! nu vet jag vad vissa förväntar sig av denna aftons blogginlägg. Jag ska skriva om relationer, normer och love. ok. Efter en kväll på en av stans få, men trevliga pubar, tillsammans med få ;) men trevliga vänner (just kidding) avve...

Ovido - Quiz & Flashcards