Alla inlägg den 24 maj 2009

Av Bente - 24 maj 2009 18:05


Sov länge idag. kanske för länge - nästan elva.....borde jag gäspa vid 18-tiden då?

Passat lovaliten idag vilket alltid är mysigt, promenerat min timma och använde stegmätare för första gången på hundra år. Det blev 9700 steg drygt. Får väl trampa några till innan det är sovdags.

Tvättstugan väntar på mig - usch vad det är trist att tvätta! Ska försöka hitta lusten att betsa även socklarna ikväll.

Läser boken om Southbeachdieten....kan det vara nåt tro? vi får väl se :)


kram!





Av Bente - 24 maj 2009 00:15

Det gör så ont i en att se när andra mår dåligt och man inget kan göra.

snart 24 år, föräldrar till en ettåring och får inte jobb! En är föräldraledig, en har fått sommarjobb 7 veckor, och börjar om en månad. efter det....ja då får det väl bli soc eller komvuxstudier - då kan de iallfall få bidrag och lån som räcker till hyra och mat.


Jag tycker så oändligt synd om dagens unga! Hur gamla ska de bli innan de får ett liv med inkomst, någorlunda ekonomisk trygghet och ett rikare innehåll i sina liv. Ingen inkomst betyder att de aldrig kan unna sig någonting, inte kan delta i sociala sammanhang som kostar ens en liten slant. Jag ser och märker hur deppiga och nedstämda de blir.


Pressad ekonomi sliter oxå på förhållandet....Jag hoppas de klarar det här, att de snart får jobb, att de blir lyckliga och ser på framtiden med tillförsikt. Om jag ändå kunde göra nåt!

Ovido - Quiz & Flashcards