Alla inlägg den 12 maj 2009

Av Bente - 12 maj 2009 19:51

När jag vaknade halv sju i morse ville jag helst bara vända på mig och somna om. Men upp kom jag till slut och efter en dusch - lite frukost (jo det ingår i mitt nya liv, kroppen är chockad!)- en kopp kaffe - ja så var jag riktigt pigg :)


Matlåda behövde jag inte tänka på, min vän Maggan hade bjudit hem mig på lunch. Vilken lyx! Jag bjöds på kyckling, potatis och rotfruktsgratäng, sallad, bröd och bubbevatten, mmmmm så gott. Sen jordgubbar till kaffet, vad sägs om det?! Maggans härliga sällskap mår jag så bra av. Hon är både visionär och realist. Modig och insiktsfull. Allvarlig och sprallig. Jag läste idag att två bästa vänner bör man ha för att må bra. Jag har några till faktiskt - lyckligt lottad. Maggan är en av dem.  I en annan tidning stod det att 23 vänner bör man ha - ujujuj, skulle jag orka med det tro :)

Tillbaka på jobbet efter lunchen slank jag in till frissan bara för att "titta". Jag kom ut med ny fräck frisyr. Känner mig jättenöjd !Lite färg i bara så ser jag riktigt bra ut. Just nu är jag mörk och skulle behöva fräscha upp det mörka - men en kollega sa då "du klär det ljusa bättre, med massa ljusa slingor" - ja det fick ju mig att börja tvivla förståss. Ljus eller mörk - vad ska jag vara........det blev inget köp av hårfärg idag iaf.


ikväll gick jag en 45 minuters promenix med grannen och vänne Eva. Under vintern ses man knappt så vi hade en del att prata om. När våren kommer är alla grannar ute på gården, och vi ses så gott som dagligen :)


Nu puttrar maten på spisen och om en timma ska sverige ta sig till final i eurovision hoppas jag :)


kram!

Ovido - Quiz & Flashcards