Alla inlägg under december 2011

Av Bente - 29 december 2011 21:12

....återanvänder namnet på Vipparnas senaste föreställning. På´t igen. Det var länge sen nu. Bloggandet. Snart är det ju nyår och då brukar jag få för mig att NU ska jag se till att få rutin på saker som matlagning, motion, sparande och varför inte oxå bloggandet. Vi får väl se hur det blir med just det. Övriga uppräknade saker tänker jag inte ens försöka få rutin på. Det går helt enkelt inte. Jag är inte sån. 

    


Förändringar sen sist. Mitt prat från i somras om att bo kollektivt som vuxen singel eftersom jag missade hela den boomen på 70-talet har  resulterat i ett komboskap. Mkt trevligt! och mycket större lägenhet :) Ett slags lightversion av kollektivet, men en början! I övrigt är det sig nog likt. Jag har iof sig klippt lugg, mkt kort sådan, så på så sätt är jag mig inte helt lik, men jag tycker och tänker både för fort, för högt och för mycket fortfarande.


Några av veckans artiklar i smastadens tidning som fått mig att tycka till är tex att ett - bara ett - företag fått erbjudandet att köpa det rätt fina får man väl ändå säga, centrala och hyfsat coola vattentornet av kommunen för en i mina ögon löjligt billig slant. Varför inte ge fler chansen att köpa och därmed sälja till högstbjudande? en tanke bara.......

 


En del av politiken vill sälja ut vår nya, fina och framförallt dyra idrottsarena till  andra politikers förvåning och förtret.

   Go for it! sälj!!  


Med anledning av dagens diskussion i riksmedia kring lekmän i våra domstolar. Dessa lekmän ska representera folket. okey. Lekmännen är politiska valda. Ofta med svenskt ursprung. Och ofta män. Och ofta gamla, och sover då och då under förhandlingarna. (Jag har suttit som åhörare ett antal gånger) och som sagt ska "representera folket", och dssutom "tänker och agerar med hjärta och sunt förnuft" enligt dem själva. Nej hörrni, hamnar jag bakom skranket vill jag nog dömas av en jurist som kan och dömer efter lagen. Inte en som ska tänka och tycka själv efter eget huvud.


sist men inte minst och högst personligt. Läste nyss följande artikel http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/kronikorer/janolovandersson/article14139273.ab

...och säger som tittare och tyckare     - nej - inte mer Richard på ett tag nu.


Tack för titten :)

Angående dagens

Ovido - Quiz & Flashcards