Direktlänk till inlägg 29 januari 2012

singel lr relation??!!

Av Bente - 29 januari 2012 20:45


Pratade singelliv med en väninna som kom över på ett glas och prat ikväll. För det första var det så himla kul eftersom vi varken setts eller pratats på länge, och för det andra var det så givande. Kanske.

Båda har vi varit gifta. Jag skillde mig för en evighet sen, hon ganska nyligen. Jag har varit singel i många år. Hon är på väg in i en ny relation. Vi pratade kring detta. För och nackdelar. Hur vi är funtade. Vad vi egentligen vill.


Till vad ska man ha en relation  med en partner när barn redan finns sen tidigare. Det är ju annars en anledning. Bättre ekonomi? tja det beror ju helt på hur man lägger upp det. Så till vad? Det mesta man behöver kan man få av vänner, familj och one night stands. Faktiskt. Vad får man då inte om man går in i en relation? Dejta, göra som man vill, om man inte frågar och får ok, eller göra det ändå och få dåligt samvete. Ligga med vem man vill. Det vill många. Med all rätt.


Klart man tröttnar på en och samma år efter år. Det behöver inte alls ha med kärlek att göra. Att man isåfall älskar sin partner mindre. Det handlar om passion, nyfikenhet och lust. Det är trist när detta dör. Det tycker många. Men det görs. Man kan vara kär lik förbannat i sin partner. Fast man känner och vet detta så är otrohet tabu. Såväl att prata om,  om det inte görs utifrån vinkeln att det är för jävligt, som att göra det. Jag vet inte om saker o ting funkat bättre om man var mer öppen för sånt. Men det kanske tål att tänkas på?! Att diskutera det är iallfall intressant.


Ett litet fall, ex lr vad du väljer att kalla det:

Du är i en ny relation. Ni bor inte tillsammans. Du ska ut med en kompis och äta. Din vän ringer och säger "Drick inte för mycket vin nu". Är det ok? Nej! och det händer aldrig en singel. Varför ska förmågan att själv bestämma och fatta egna beslut försvinna i en relation? 5-0 till singellivet. :)


Tack för titten!

 
 
Ingen bild

Maggan

31 januari 2012 10:52

Hej käre vän! Tittade in på din blogg och kan naturligtvis inte låta bli att tycka till...
Först och främst vill jag säga att singellivet självklart är bättre än ett dåligt förhållande. Och bra förhållanden är sällsynta. Men i ett bra förhållande missunnar, krymper eller hindrar man aldrig varandra. I ett bra förhållande vill man tvärtom ha mer av den andras unika personlighet. Man behåller det bästa från singellivet men får också någon som bryr sig om en på djupet. Man får också bättre sex då man lärt känna varandra. Sex med någon man älskar och som vet precis hur man fungerar är underbart. Vill man krydda med lite spänning finns det mycket att hitta på om man har en partner man vågar dela sina fantasier med. Vi är alla olika och det som är rätt för mig är säkert inte rätt för någon annan, men för mig känns livet betydligt rikare sedan jag hittade min drömprins. Synd bara att jag var tvungen att kyssa så förbaskat många grodor innan jag hittade rätt;-) Kram på dig! /Maggan

Bente

22 februari 2012 22:01

så roligt när du kikar förbi :) som om jag inte vet att du träffat din man ! och är det som du säger ja då är det ju underbart. Jag orkar inte kyssa grodor längre. Det går bra utan man, iaf som det känns och har gjort länge. Det finns så mkt annat att lägga tiden på. Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bente - 26 februari 2012 20:35

Har en känsla i dag som inte är helt lätt att beskriva. Har varit i Linköping i helgen. Träffat dotten! Älskade unge, saknar dej redan. Å vad mycket jag borde lärt dig, talat om för dig, så mycket mer jag borde gjort medan du ännu fanns nära mig. Men...

Av Bente - 26 februari 2012 20:35

Har en känsla i dag som inte är helt lätt att beskriva. Har varit i Linköping i helgen. Träffat dotten! Älskade unge, saknar dej redan. Å vad mycket jag borde lärt dig, talat om för dig, så mycket mer jag borde gjort medan du ännu fanns nära mig. Men...

Av Bente - 22 februari 2012 22:15

Det gjorde jag idag. lyssnade på det som inte hördes. Men kändes. Kroppen i det här fallet. Den sa liksom ifrån att;- du - jag är inte helt okey. Du tror inte du skulle kunna ta det lite lugnare?Ja vad säger man..Nu har kroppen försökt i en veckas ti...

Av Bente - 18 februari 2012 18:47

Den går. Fort. Tiden. Den yngsta fyllde 17 häromdagen, mellanbarnet fyller 20 i morron. Andra barnbarnet är på väg och dimper väl ner om nån vecka. Dimper ner....det skulle inte svärdottern hålla med om var rätt uttryckt om man säger så. Nåväl. Tiden...

Av Bente - 1 februari 2012 23:05

Gokväll vänner! nu vet jag vad vissa förväntar sig av denna aftons blogginlägg. Jag ska skriva om relationer, normer och love. ok. Efter en kväll på en av stans få, men trevliga pubar, tillsammans med få ;) men trevliga vänner (just kidding) avve...

Ovido - Quiz & Flashcards