Alla inlägg den 13 maj 2009

Av Bente - 13 maj 2009 21:59

Så fort bilen rullade iväg i morse hörde jag att nåt var fel. Det dunkade och lät nånstans bakifrån. Hmmm.....avgasröret....shit det har lossnat. Yes, lossnat i det bakre fästet, det var sönderrostat. Körde direkt till OK och min favvomekaniker Urban. Ställde bilen , får den förhoppningsvis i morgon, och ringde en kompis som skjutsade mig till jobbet. Hoppas det inte kostar en massa, är ju på väg att köpa ny bil och vill inte lägga ut en förmögenhet på den här gamla skrutten nu!

 

Dotterns laptop har ju gått sönder. En knappt två år gammal HP. Strömadaptern gick av i fästes s a s och - enligt databutikerna i THN - kortslöt moderkortet och nu är datorn död.

 - Ett nytt kostar tre papp och sen tillkommer arbete och frakt så närmare 4 tusen får du nog räkna men - och då garanterar vi ju inte att det faktiskt är moderkortet. Ring försäkringsbolaget istället, dom löser in den direkt, så sa dom i databutikerna. - Det är inte värt att kosta på den det vettu.

 


Nähä, ringde då försäkringsbolaget.

 -Javisst vi löser in den. Då ska vi se vad den är värd idag, sa personen där.

 - Den är ju inte ens två år och kostade drygt 7 tusen, svarade jag.

 - Mmm, dom sjunker ju så fort i värde dom där laptopparna, då ska vi se - den är värd ca 2.500 och så minus självrisk på 1.500 - ja då får du en tusing, sa personen.


Tusen ynka spänn??!! Men herregud en ny kostar ju omkring 7 tusen - hur faan löser jag detta nu då?? Det funderar jag på ännu..........


Bortsett från ovanstående har dagen varit bra. Promenerat mina 45 minuter med Kattis. Var borta hos en kompis efteråt som berättade att hans son sagt precis det min dotter gjorde. -Hur mycket dricker du egentligen?

Slag i magen - sanningen i vitögat. Nyttigt!! Jag berättade förståss om mitt "nya liv" och jag hoppas jag fick honom inspirerad att hänga på!

 


Nu är det bara två arbetsdar kvar till helg - gott gottigott gott!


Kram

 

Ovido - Quiz & Flashcards