Alla inlägg den 20 maj 2009

Av Bente - 20 maj 2009 20:58

Så skönt det är med kortvecka!


Alltså - på ett möte på jobbet idag diskuterade vi höstens schema. Då vi tog upp var och ens tider togs även de upp som ej var där. Vi var några som ombetts av chefen att komma med nytt schemaförslag. Vi (eller rättare sagt jag) fick så argumentera för varför vi ville ha schemat på detta sätt.

En kollega som inte var där hade vi lagt på andra tider än idag. För att vi tyckte att hon fick "flänga" på för många ställen samma dag, ofta var stressad, sällan tog sig tid att äta lunch och kom för sent emellanåt av begripliga skäl. 


I eftermiddags fick jag ett samtal från denna kollega. Hon var besviken på mig för att jag sagt att hon inte skötte sitt jobb och undrade om jag ville ha bort henne. Blev helt bestört! Det jag hade poängterat var ju tvärtom!  Hon skulle må bättre av att slippa flänga, stressa och hinna äta. Vår verksamhet skulle fungera bättre om hon kom i tid.  en win win situation. Men icke, hon hade "pratat med någon som var på mötet". *suck* jag blir så less på folk som verkligen vill missförstå och sen sprida det..........


nåväl - jag släpper det nu.


Gjorde coleslaw till köttet ikväll. Jättegott! jag har börjat lessna på kokta blandade grönsaker eller broccoli med smält ost, så det här kan jag äta i några dagar nu.  Coleslaw funkar ju till det mesta :)


Guuuud vad jag längtar efter ett glas rött fylligt vin!!! men det är ju bara fyra veckor kvar till midsommar nu - och då ska jag njuta :)

 

kram!



Ovido - Quiz & Flashcards