Alla inlägg under april 2010

Av Bente - 3 april 2010 20:54

Fötterna värker, har promenerat länge och väl i ett soligt och varmt Göteborg. Många affärer hann jag avverka och många plagg hann jag prova. Utan att köpa ett enda. Men så e jag ju rätt dum i huvet. Jag provar storlekar jag VILL ska passa. Vilket dom naturligtvis inte gör. Efter ett antal timmar då kläder åkt av och på rätt många gånger fattar jag. Erkänner för mig själv att jag behöver en eller kanske t om två storlekar större. Och se där ja, nu blir det en hel del köp. Att man ska vara så korkad ..... beklagligt...Jag får äta mindre och röra mig mer om jag vill komma i de storlekar jag provade först. Och så får det bli  - än en gång tar jag det beslutet. Men den här gången ska jag nog gå med i Aftonbladets viktklubb och satsa stenhårt. Inser att jag behöver lite hjälp med att fixa det :)


Jo, en sak till. Många tycker Göteborg är en så fin stad. Jo visst, slottskogen är fin och visst finns det pärlor, men när jag nu promenerat eklandagatan ner och längs aveny ner till gästhamnen och dessutom trampat ett antal km på tvärgator till detta. Nej jag tycker inte det är så himla vackert. Ganska slitna hus...de som bor där verkar inte gilla gardiner och inredning för hemtrevligt tycker jag knappast det ser ut, iallfall inte från utsidan fönstren. Det är rätt sunkigt faktiskt..... Ja det var bara det :) påsk på er!

Av Bente - 1 april 2010 22:23

oj vad jag fått mej många aprilskämt till livs idag. En del bra en del oerhört lätta att genomskåda. Men jag lovar - det var inte utan att vi var tveksamma till både den ena och andra artikeln på redaktionen i morse då vi gick igenom tidningarna. I princip allt kunde varit skämt.


Att regionen nu har en handlingsplan som säger att patienter ska mötas med respekt och vänlighet, vård ska ges inom tiden för vårdgarantin mm var inget skämt utan ännu en sanning. Hur många gånger har vi inte hört detta???

Ett skämt däremot var att man nu skulle kunna besiktiga bilen via internet med hjälp av bl a mobilkameran. Synd, det hade passat mig annars.

Lite roligt är det väl ändå att i England får man bara luras fram till kl 12.00 denna dag och i Luxemburg är det sen 1973 totalt förbjudet att luras 1 april - detta pga av att -92 lurades invånarna i den lilla staten att ta ut alla sparpengar från banken vilket resulterade i en ekonomisk kris för landet.


Vårt eget lilla skämt på radio väst om gamla fynd från vikingatiden vlket tros vara den första stolen från ikea hamnar väl inte så högt på trovärdighetslistan men det gör å andra sidan inte heller ttelas om att victoria och daniel flyr till kobergs slott då ombyggnaden av deras eget drar ut på tiden eller det underbara pressmeddelande vi fick från uddevalla simklubb - Michael Phelps, som tog åtta guld i OS senast har kompisar på Orust som han ska besöka i sommar för att idka det gemensamma intresset War of Warcraft och Lan. Han är välkommen att träna med simklubben i U-a.

Ja nog är det kul med aprilskämt - men nuförtidn är det väl bara media som ägnar sig åt sånt. Eller har du lurat nån idag??? nej, det var väl det jag trodde. Och kidsen tröttnade innan dom fyllt tio. Tur vi har media så vi får småle emellanåt :))


/Bente

www.sr.se/vast/gomorron

Ovido - Quiz & Flashcards