Direktlänk till inlägg 1 februari 2012

jag mötte grottmannen..och hedersbetäckaren.

Av Bente - 1 februari 2012 23:05

Gokväll vänner!

nu vet jag vad vissa förväntar sig av denna aftons blogginlägg. Jag ska skriva om relationer, normer och love.

ok. Efter en kväll på en av stans få, men trevliga pubar, tillsammans med få ;) men trevliga vänner (just kidding) avverkades ämnet relationer. Lätt hänt har jag märkt att man kommer in på det. Jag är absolut inte den minst drivande till att detta sker.

Hur som...vi har då hedersbetäckaren..."kom inte här och ställ krav" jag sa ifrån början att jag inte ville ha nåt förhållande och det jag just nu håller på med är att utnyttja att du gillar mej och vill träffa mej och då gör jag det förståss............tills nåt bättre dyker upp.


sen har vi ....grottmannen..."jag vill ha ett hederligt gammaldags förhållande"....och nej jag veeeet inte... "kan inte allt bara vara som det varit" är man ihop så är man?!

sen var vi tre till men dom droppar jag faktum kvarstår, ämnet är superintressant att diskuttera. Jag måste erkänna, jag vill då inte ha ett förhållande med nån av er! jag vill nåt annat, om jag kan leva så vet jag inte. men jag vill ta reda och utman mig själv, mina fördomar, normer och känslor! jag säger till mig själv, Bente ! - snacka går ju, men fixar du det? Ja det vet jag inte och därför - kanske - fortsätter jag som singel. Nog om detta....

Jag är ju småirriterad oxå. Som vanligt. Det gällde bussafarin på solsidan utanför Sthlm. En från vänstern. En ung kvinna. och en från högern. en äldre man. Basfakta: bussar med arbetarklass-folk åker runt i "överklassområdet" solsidan. Bussen stannar här och där. folket går ut-fotograferar-stirrar in i köksfönster hos boende. En del folk är aggresiva och hotfulla bot boende.

Vänstertjejen som varit med och arrangerat denna överklassafari: det handlar inte om det (läs hota, fota, glo)- vi vill lyfta och få gång diskussionen att vi har ett klasssamhälle.

högermannen: ni angriper det problemet på fel sätt.

Jag -Bente; måste hålla med högermannen ! förkastligt! avundsjukt och kränkande! kallar jag vänstersn beteende.

helt ok för mig att åka på kändissafari. ÅÅÅh kolla där bor den och den, och vilken poool! wow.

men detta. Jag undrar vore det lika ok. att åka till ett ålderdomshem, ett invandrartätt område . stanna fota, spy galla och spotta och sen hävda att "vi vill få igång klassamhälledebatten" - tror inte det.

singelstatusen idag förresten - 10. Det är skönt att vara sin egen även idag!

tack för titten:)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bente - 26 februari 2012 20:35

Har en känsla i dag som inte är helt lätt att beskriva. Har varit i Linköping i helgen. Träffat dotten! Älskade unge, saknar dej redan. Å vad mycket jag borde lärt dig, talat om för dig, så mycket mer jag borde gjort medan du ännu fanns nära mig. Men...

Av Bente - 26 februari 2012 20:35

Har en känsla i dag som inte är helt lätt att beskriva. Har varit i Linköping i helgen. Träffat dotten! Älskade unge, saknar dej redan. Å vad mycket jag borde lärt dig, talat om för dig, så mycket mer jag borde gjort medan du ännu fanns nära mig. Men...

Av Bente - 22 februari 2012 22:15

Det gjorde jag idag. lyssnade på det som inte hördes. Men kändes. Kroppen i det här fallet. Den sa liksom ifrån att;- du - jag är inte helt okey. Du tror inte du skulle kunna ta det lite lugnare?Ja vad säger man..Nu har kroppen försökt i en veckas ti...

Av Bente - 18 februari 2012 18:47

Den går. Fort. Tiden. Den yngsta fyllde 17 häromdagen, mellanbarnet fyller 20 i morron. Andra barnbarnet är på väg och dimper väl ner om nån vecka. Dimper ner....det skulle inte svärdottern hålla med om var rätt uttryckt om man säger så. Nåväl. Tiden...

Av Bente - 29 januari 2012 20:45

  Pratade singelliv med en väninna som kom över på ett glas och prat ikväll. För det första var det så himla kul eftersom vi varken setts eller pratats på länge, och för det andra var det så givande. Kanske. Båda har vi varit gifta. Jag skillde m...

Ovido - Quiz & Flashcards