Direktlänk till inlägg 1 april 2009

V - våren, värmen och vikten

Av Bente - 1 april 2009 21:29

Våren känns inte bara inom räckhåll idag - den känns som den är Här!
Jag har sett folk i vita byxor, det är ett vårtecken
omkörd av en nedcabbad Saab, vårtecken!
elever i t-shirt id en solig gymnasievägg, vårtecken!
åsså alla krokusar, snödroppar och tussilago som poppar upp. :) Skönt!

Vad gäller viktkampen :)

Har promenerat en timma, inte ätit nåt vitt eller nåt sött (LCHF/GI) inget vin. Inte ens snus!! tänkte försöka sluta med det när jag ändå pinar mig :))

Som nu - tonårsdotterna sitter i soffan intill och äter godis..............vingummin...ååhh det vore så gott....................juh!!

Å nästa kamp
Annars är jag trött som en gnu. På jobbet, på maktgalna, på hagalna, på alla gamla ex, och så är jag trött i huvet, ögonen trillar gärna ner och jaglängtar efter att sova.....länge! Är det månne den där timmen som vi förlorade i söndags som ställer till det?

 
 
Ingen bild

Maggan

2 april 2009 08:02

Gud va du är duktig! Fortsätt så här! Jag skrev kräftpasta med västerbottensost på menyn till fredagen. Jag kan ändra till smalmat om du vill. Men visst får du synda på helgen? Jag tror det är bra att få unna sig på helgen för då orkar man bättre va strikt på veckorna. Har du läst i Ttela idag att jag slutat pga personliga själ, haha?! Men det är bra om det inte blir en massa skriverier. Kom direkt efter jobbet imorgon!!!
Ha det gött i solen ida´!
Kram Maggan

 
Ingen bild

Mamm A

2 april 2009 09:18

Jo, lite vårtrötthet är det nog. Men om du går in i alla dina "storys" som spelas upp i ditt inre så blir du känslomässigt urlakad. Så notera dem, känn dem och fråga dig: Kan jag släppa taget om den här känslan just nu (för du HAR den, du ÄR den inte), sedan VILL jag släppa taget om känslan och till sist NÄR?. En underbar metod (Sedonametoden) som jag botaniserar i just nu. Spännande värre. Kanske kan den hjälpa dig också? KRAM!

 
Agnes

Agnes

2 april 2009 10:51

Jag kör också typ LCHF, fast jag kör nog mest bara LC, hehe. Har slarvat lite det senaste, men veckorna innan har det gått jättebra! :) Nu blir det till att börja kämpa igen. Beach 2009 here I come! :D

http://shagnes.blogg.se

 
Anna-Lena

Anna-Lena

2 april 2009 15:38

Gött kämpat, Bente! Våren gör ju att det känns skönare att promenera också.

Vet du... jag har sökt nytt jobb och blivit uttagen bland 140 att komma på infoträff. Visserligen med 29 till, men ändå... Hoppet är det sista som överger en!

Kram
Anna-Lena

http://http: //blogg.aftonbladet.se/28270

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bente - 26 februari 2012 20:35

Har en känsla i dag som inte är helt lätt att beskriva. Har varit i Linköping i helgen. Träffat dotten! Älskade unge, saknar dej redan. Å vad mycket jag borde lärt dig, talat om för dig, så mycket mer jag borde gjort medan du ännu fanns nära mig. Men...

Av Bente - 26 februari 2012 20:35

Har en känsla i dag som inte är helt lätt att beskriva. Har varit i Linköping i helgen. Träffat dotten! Älskade unge, saknar dej redan. Å vad mycket jag borde lärt dig, talat om för dig, så mycket mer jag borde gjort medan du ännu fanns nära mig. Men...

Av Bente - 22 februari 2012 22:15

Det gjorde jag idag. lyssnade på det som inte hördes. Men kändes. Kroppen i det här fallet. Den sa liksom ifrån att;- du - jag är inte helt okey. Du tror inte du skulle kunna ta det lite lugnare?Ja vad säger man..Nu har kroppen försökt i en veckas ti...

Av Bente - 18 februari 2012 18:47

Den går. Fort. Tiden. Den yngsta fyllde 17 häromdagen, mellanbarnet fyller 20 i morron. Andra barnbarnet är på väg och dimper väl ner om nån vecka. Dimper ner....det skulle inte svärdottern hålla med om var rätt uttryckt om man säger så. Nåväl. Tiden...

Av Bente - 1 februari 2012 23:05

Gokväll vänner! nu vet jag vad vissa förväntar sig av denna aftons blogginlägg. Jag ska skriva om relationer, normer och love. ok. Efter en kväll på en av stans få, men trevliga pubar, tillsammans med få ;) men trevliga vänner (just kidding) avve...

Ovido - Quiz & Flashcards