Alla inlägg den 5 april 2009

Av Bente - 5 april 2009 19:39

Allsvenskan är igång igen. Det är nåt visst med det. Vårtecken vill jag lova! Nåt jubel blev det inte för min del denna första omgång- eftersom Elfsborg bara spelade 1-1 och Öis fick storstryk av Gais. Då vet ni vilka mina favoriter är. Öis är en ny favorit i år pga Marcus Allbäck!


Mer glädjande var då Vanja Lundby-Vedins kloka beslut att lämna AMFs styrelse. Inte en dag för tidigt. Nu väntar jag bara på att hon retirerar från LO ordförandeposten oxå.


Sen är det ju beklämmande att höra Mona Sahlin slå sig för bröstet på nåt vis och mena att det är pga Vanja som sossarnas  väljarsympatier fullständigt rasar. Sorry Mona - det beror inte på Vanja. Det beror dels på att du är otroligt beige som partiledare. Och det beror på att ditt parti inte har något trovärdigt alternativ till regeringens politik. That´s it.


Våren var här i dag oxå, men idag hade den vinden med sig så lite kyligare var det och lite mindre folk i trädgårdar och parker- Men ändå!


Vikten har i helgen hållit sig upp/ner 1kg. Sen förra helgen har jag tappat 1,5 till 2 kg totalt. Det är väl okey antar jag - men det går åt helsike för sakta.


Min goe lillebror Anders med fru och döttrar sitter nu på planet från Bangkok efter att ha tillbringat tre veckor på diverse fantastiska Thailändska stränder. Go timing brorsan! Ni kommer hem till vår.


På tv visas just nu ett program med e familj med 13 barn. Mamman berättar att hon och hennes man ofta får frågan "Hur orkar ni med 13 barn" hennes svar är att man orkar det man vill. Jag skulle svarat att man orkar det man måste. Man kan knappast sluta orka ta hand om ungarna. Hur skulle det se ut?

Jag och mitt ex tillika far till mina tonårsdöttrar, har varit skilda i drygt tio år. Jag minns hur jag "tjatade" på att han skulle träffa flickorna mer än max varannan helg. "Vilken rätt har han att träffa dem bara när det passar honom ?" frågade jag en vän som jobbade inom familj/socialtjänst. Jag fortsatte "Vad händer med ungarna om jag skulle resonerar som han?  Svaret från vännen var "Så gör inte mammor, så är det bara".


Och det är så himla sant. Jag vet då ingen,men jag känner både en och annan pappa för mycket, som sällan eller aldrig träffar barnen för att de inte längre passar in i hans liv.

Det är mycket snack om pappans rättigheter och det ska det snackas om - absolut.  Men en del fäder behöver påminnas om att det finns något som heter skyldigheter!

Ovido - Quiz & Flashcards