Alla inlägg den 9 april 2009

Av Bente - 9 april 2009 18:58

Jag hittar inte mina nycklar till jobbet.... Är det ett tecken??!

I morse - efter att ha varit hemma i en vecka - skulle jag åka iväg till jobbet och nycklarna är väck. Letar febrilt men icke. Borta. Jag trivs inte så bra längre. Vill göra något annat. Så jag väljer att se det som ett tecken på att jag bör byta. Får ändå leta de närmsta dagarna.


I  går visste jag inte om påsken stod för "hans" död eller uppståndelse. Det var visst bådadera fick jag veta av en allmänbildad kollega idag. Döden i morgon - återuppståndelsen på söndag.



Jag funderar på att hyra ut en kompis. Alltså jag har ett företag - han vill inte starta eget - men han har ett jobb på g där han inte kan bli anställd som vanligt - utan inköpt på firma. Då kanske jag kan anställa honom och hyra ut honom? Då blir jag arbetsgivare och det skrämmer mig lite - för vad innebär det ? en massa regler och kollektivavtal och rehabilitering och kompetensutveckling mm mm??
Du som vet får gärna svara :)



påskmat vad är det? funkar köttbullar, prinskorv och ägg? Dvs i princip det som står på bordet alla andra högtider och söndagsbruncher i det här landet. Ja det får räcka för mig iaf. Tack o lov har tonårsdöttrarna inga krav på nåt påskfirande,men så har v väl aldrig gjort så mycket av det heller.
Påskägg fyllt med godis vill dom ha och det ska dom få - trots sina 14 och 17 år. Det verkar man aldrig växa ifrån :)


 
Ovido - Quiz & Flashcards