Alla inlägg den 13 april 2009

Av Bente - 13 april 2009 21:40



Denna kvinna går världen runt, för bröstcancern.

Var vänlig och sänd henne vidare till

din egen blogg så att hon kan

nå sin destination.


 

Be en bön för alla som har drabbats av

denna förfärliga sjukdom

Av Bente - 13 april 2009 20:26

Det tog ca 2,5 timma - sen small det i dörrarna igen :) då hade jag och den ena dottern ändå varit iväg i en timma av dessa två och en halv. Syskonkärlek må jag säga.


Vi var iväg en timma somsagt hos älskade barnbarnet. Hon är för härligt.Det händer så mkt nu vid snart tio månaders ålder. Pratar, kryper nästan, ställer sig och är med på noterna hela tiden!

(obs, ej mitt barnbarn :)


Har måndagsångest för i morgon........

  .......ja jag vet det är tisdag - men den där känslan innan man ska till jobbet efter helgen har infunnit sig. 

Då vet jag att det blir taskig sömn i natt. Först kommer jag somna ursent, sen kommer jag vakna stup i kvarten vilken resulterar i att jag kommer att vara som ett vrak på jobbet i morgon - och resten av veckan. Det brukar sitta i :( suck...




Av Bente - 13 april 2009 17:39

Nä - några fönster blev inte tvättade idag. Ambitionen fanns -  inte orken. 







Mätt och belåten av kebab och grönsaker hämtade jag dottern vid tåget.

 




Äntligen är hon hemma igen. En vecka har hon varit hos släkt i Göteborg.


nu återstår att se hur lång tid det tar innan tjafset och bråket börjar, döttrarna emellan. 14 och 17 år, ujujuj........



Av Bente - 13 april 2009 15:25

Så har man tagit sig en liten promenad. Gick och solade oxå. Hade poletter kvar sen tiden jag fick för mig att träna på sportlife. Den tiden var dock kort och nu har dotterna tagit över abonnemanget.

 

Men sola var skönt - liksom vattenmassagen. Ligger på en madrass fylld med varmt vatten och så far vattenstrålar runt på rygg och ben. Härligt!




Handlat för att få ihop en middag oxå. Pitabröd med kebabkött. Jag hoppar brödet och kör med enbart grönsaker till istället.  Inget vin idag. Ni minns väl att jag skulle skippa det förutom helger och idag måste även jag inse att helgen är över :) Kolsyrat vatten är inte dumt det heller.


Ont som faaan i min vänstra fot. Ja ont i hela kroppen faktiskt men mest i ena foten. Har gått som en gammal tant på morgnarna när jag klivit ur sängen ett bra tag. Det släpper rätt fort. Men nu har hela fotens utsida blivit blålila och ömmar bara jag kommer i närheten med handen. Har inte gjort något för att den skulle ha anledning att vara blå men det är den hur som helst.


måste röra i stekpannan nu.

Av Bente - 13 april 2009 11:37

sista sovmorgonen - i morgon är det upp i ottan igen för att åka till jobbet.

Hittar fortfarande inte nycklarna och tror fortsatt att det är ett tecken på att jag bör byta jobb, eller att jag i princip redan lämnat in :)







måsarna utanför skriker för full hals, lyckliga antar jag att våren är här och att de återigen slagit sig ner på taken i vår gemytliga stad.

Solen är på väg fram. ser ut att bli ännu en fin dag. Ska jag tvätta fönstren idag kanske?




Ovido - Quiz & Flashcards