Alla inlägg den 14 april 2009

Av Bente - 14 april 2009 21:26


Lille Victor 1,5 har somnat in.....på sjukhuset...inte hemma som hans föräldrar önskade.
Det känns så sorgligt hur kommunen behandlade dem.

läs här om du missat det.

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article4901243.ab

Av Bente - 14 april 2009 19:41

åkte med foten till vårdcentralen där en sköterska tittade på den.

"Du har ett blåmärke" - nähä?? "det är ett eller flera blodkärl som brustit. Det går över - du ska få en stödstrumpa". Lite orolig var jag efter att ha läst om blodpropp i fot och ben. men hon sa att det är det inte. Så det får jag väl lita på. Är lite hypokondrisk så det kan bli
svårt iof sig.


och varför tog hon då prover som skulle ge svar på om blodret levrade sig dåligt eller inte? hmmmm......jaja - jag får svar på fredag.


Kan inte låta bli att skratta lite. En "olycka" kommer sällan ensam sägs det. Har så j-a ont i svanskotan, kan ju knappt sitta. Det har kommit smygande under dagen. och i ryggen och i armar och .......jag tog ju sån där vattenstrålemassage igår. Kan det vara den som mörbultat min kropp tro .......

Av Bente - 14 april 2009 14:57

Min högra fot är alldeles blå på utsidan och har varit så sen förra veckan.

 (den här är inte min men min ser likadan ut just nu)


Mina arbetskamrater fick se den nyss och gav mig order att bums ringa läkare. Det har jag nu gjort och väntar på att bli uppringd för att förklara hur min fot ser ut. Jag har nämligen inte gjort nånting märkligt alls med den. Dessutom har jag fruktansvärt ont i svanskotan.

Är inte detta skumt så säg...

Av Bente - 14 april 2009 12:35



Åklagaren tar åt sig kritiken, prövar sitt egna beslut

text-tv-111SvT text skriver idag att åklagaren prövar sitt egna beslut om att lägga ner åtalet mot den “42-årige” man som var åtalad för våldtäkt på den då 14 år gamla Sophie Loheden. Flickan tog sitt liv strax innan rättegången skulle börja. Det startades en namninsamling på privat intiativ och denna opinionsbildning en bidragande orsak till åklagarens beslut.


SKRIV PÅ DU OXÅ!

http://www.namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=3201


Av Bente - 14 april 2009 09:19


Så var man tillbaka på jobbet då.....hade verkligen svårt att somna igår. Klockan halv två var jag uppe och tog en knäckemacka, så vad klockan var när jag väl somnade har jag ingen aning om.

Men när jag väcktes av mobilen kl sex var jag trött trött trött!


Längtar till jag kommer hem, då ska jag lägga mig i soffan och sova ikapp.


på lunchen idag tänkte jag faktiskt utnyttja hela timman och promenera lite. Har laddat mp3 spelaren med en ljudbok.

Kajsa Ingemarssons "Lyckans Hjul"

Ovido - Quiz & Flashcards