Direktlänk till inlägg 6 juni 2009

inte fira inte rösta

Av Bente - 6 juni 2009 11:04

hur firar man idag då? allvarligt - jag tycker inte man ska fira. Det är så tillgjort. inget äkta. Att se matchen mot Danmark ikväll är ett ypperligt sätt att fira svenskheten! Då är det ju iallfall äkta känslor som går igång.


Inte ska jag fira och inte ska jag rösta. Nu får inte jag rösta eftersom jag inte är svensk medborgare. Men även om jag fick skulle jag inte göra det. Jag är så trött på allt tjat om att "spelar ingen roll vad du röstar på bara du röstar!!! Rösta rösta rösta!!" varför? om jag då "röstar" fel bara för att rösta kan det ju bli riktigt illa. Det är väl en rättighet även att inte rösta.


När jag ser och hör dessa personer som ska representera "mig" så får jag krupp. Jag tycker gediget illa om dem allihop!oavsett parti. Litar inte ett smack på någon av dem. Skäms nästan när jag hör dem debattera. Hua!

skulle aldrig vilja ha dem som vänner, chefer,kollegor  - men jag ska "lägga min framtid i deras händer" - skulle inte tro det.


Hej sverige ikväll. 

det blir 3-2 seger. Norge spelar oxå vm-kval ikväll. Heja dom oxå.


glöm inte lyssna på P4 kl 12.03 i morgon. Då hör du mej och Andreas skoja till det.


kram!





 
 
Ingen bild

Maggan

6 juni 2009 17:58

Men hallo där! Varför får ni norrbaggar fira och varför är det mer äkta! Jo, för att ni blev indragen i kriget och för att vi aldrig har har fått kämpa, säger ni. Jag älskar mitt land och jag är stolt över att vara svensk. Det har jag all rätt att fira! Sedan kan jag bara beklaga att vi var jävligt fega och vände kappan efter vinden då för typ 70 år sedan. Men ikväll ska jag ta på mig blå-gula tröjan, sprätta en pripps och gå lös på en äkta falukorv och då du Bente är det "Du gamla du fria" som gäller på Björkebacken.
PS men imorn kl 12.00 ska vi lyssna och heja på dig vännen!
Kram Maggan

 
Ingen bild

Moi

6 juni 2009 18:23

men såklart du ska fira!! jag efterlyser ju äkta firarkänslor. det finns för få av din sort. Jag tror iallfall att de flesta inte känner som du. Men det är ju jättebra om jag har fel - då har ju många kul! :) Det goda är att när det är fotboll eller nån annan tävling då känner vi äkta känslor för vårt land och det ska vi ju ta vara på - så en landskamp en sån här dag är toppen. Gud vad gott du haft det idag läste jag på din blogg. Riktigt avis :)) kram!

 
Ingen bild

Mamm A

6 juni 2009 23:08

Missade fotbollen MEN jag körde förbi Råsunda som av en händelse när jag skulle lämna tillbaka alla gig-prylar i Solna. Och j-lar i havet vad många bussar det stod där, har aldrig sett så många på en gång någonsin. Riktigt spännande att se, blev nästa yr ;-) Tyvärr gick d ju inte så bra för goa Sverige. Äh, de kommer igen.

Jag är ambivalent till röstningen. Är inte insatt. Men bor i en stad där ND eller om det är SD har vågmästarroll, så det är nog bäst att jag pillar mig iväg till vallokalerna i morgon.

Kram o natti!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bente - 26 februari 2012 20:35

Har en känsla i dag som inte är helt lätt att beskriva. Har varit i Linköping i helgen. Träffat dotten! Älskade unge, saknar dej redan. Å vad mycket jag borde lärt dig, talat om för dig, så mycket mer jag borde gjort medan du ännu fanns nära mig. Men...

Av Bente - 26 februari 2012 20:35

Har en känsla i dag som inte är helt lätt att beskriva. Har varit i Linköping i helgen. Träffat dotten! Älskade unge, saknar dej redan. Å vad mycket jag borde lärt dig, talat om för dig, så mycket mer jag borde gjort medan du ännu fanns nära mig. Men...

Av Bente - 22 februari 2012 22:15

Det gjorde jag idag. lyssnade på det som inte hördes. Men kändes. Kroppen i det här fallet. Den sa liksom ifrån att;- du - jag är inte helt okey. Du tror inte du skulle kunna ta det lite lugnare?Ja vad säger man..Nu har kroppen försökt i en veckas ti...

Av Bente - 18 februari 2012 18:47

Den går. Fort. Tiden. Den yngsta fyllde 17 häromdagen, mellanbarnet fyller 20 i morron. Andra barnbarnet är på väg och dimper väl ner om nån vecka. Dimper ner....det skulle inte svärdottern hålla med om var rätt uttryckt om man säger så. Nåväl. Tiden...

Av Bente - 1 februari 2012 23:05

Gokväll vänner! nu vet jag vad vissa förväntar sig av denna aftons blogginlägg. Jag ska skriva om relationer, normer och love. ok. Efter en kväll på en av stans få, men trevliga pubar, tillsammans med få ;) men trevliga vänner (just kidding) avve...

Ovido - Quiz & Flashcards