Alla inlägg den 28 juni 2009

Av Bente - 28 juni 2009 23:30

Tillbaka igen :) Har haft barnbarnet hos mig hela helgen och ni får ursäkta, men då finns varken tid eller lust att blogga :) Hon är ljuvlig. Fyller ett år på lördag. Hon går, hon pratar obegripligt, hon ler oemotståndligt, hon kramar och gosar så man smälter som smör. Jag är världens bästa farmor, hon får mig att känna så. Älskar henne så mycket! Barnbarn är annorlunda än ens egna. Jag älskar mina egna oxå förståss, men är dom ju "stora nu" och inte så beroende och inte så villkorslöst älskande av mig. Ego?? nja....jag ger nog tillbaka, tro mej :)


Idag ringde oxå min mor och frågade om hon och maken fick komma och hälsa på. Klart dom fick! Dom bor i Vårgårda, där jag förövrigt tillbringade åren mellan 12 och 22. Alltså är det 6-7 mil emellan oss och vi har aldrig sprungit ner dörrarna hos varann. Oftast när mamsen är på besök så blir det en kopp kaffe med påtår - sen vill dom hem igen. Men idag stannade dom hela dagen, vilket var urtrevligt! Vi satt ute i trädgården. Sonen och svärdottern kom hit och vi gick alla till Pråmen där mor och make bjöd oss på middag. Sen blev det kaffe,  jordgubbar och glass i trädgården. Lovalie badade i poolen och det var så mysigt. Tack för denna helg och denna dag.


I morgon kan jag sova länge. Första semesterdagen. Gott. Är vädret som det nu varit blir det skuggan i trädgården, en god bok och radion. Lite städ inimellan. Stora dottern sommarjobbar och den "lilla" seglar med sin far. Saknar henne mycket. Men njuter oxå av att komma den äldsta lite närmre,  om än tillfälligt.  


 Var hos min väninna Lotta ikväll en sväng. Vi satt ute, hon bjöd på rosévin  och vi pratade till elva.Skönt att ha vänner som man kan gå eller cykla till på tre minuter.


kram!

Ovido - Quiz & Flashcards