Alla inlägg den 11 juni 2009

Av Bente - 11 juni 2009 19:25

Är det sant?? ju mindre tid en läkare ägnar åt en patient och därmed får "in" fler under dagen - ju mer betalt??? är detta samhällsekonomiskt?


Det måste ju ske en hel del missar som förvärrar sjukdomstillstånd och som kostar mer i sista änden. Det måste oxå innebära att "jag" får ta ledigt från jobbet, blir alltså oproduktiv, och måste besöka läkare ett antal gånger innan någon har tid för mig och hittar felet jag söker för.


Vad är detta för inhumant samhälle?? Är pengar det enda som är betydelsefullt? Man baxnar!


skolan har inte råd med mjölk till maten längre  - otroligt!


Jag jobbar i grannkommunen och snacka om att villkoren är olika beroende på vilken förvaltning eller enhet du tillhör. Utbildning och omsorgsförvaltning får göra sig av med ett par hundra anställda. Konsumentkontoret får inte lägga en krona på inköp.


Men på min enhet där bjuds personalen (ja personalen som jobbar i stadshuset, inte vi andra,)på tårta och kakor varje vecka, till vissa föreningars möten,  allmänna möten och träffar som enheten är inblandad i - ja då köps det in juice, frukt, bröd, och pålägg till besökare som får ta del av detta gratis. Skattebetalarna pröjsar.  orättvist, och märkligt tycker jag. speciellt i dessa tider då ALLA i kommunen borde spara och inte slösa så förbaskat! vi ute hos oss betalar inget för kaffet. Det gör däremot de som jobbar i stadshuset. 

It´s a wonderful world........


Kram!



Ovido - Quiz & Flashcards