Direktlänk till inlägg 26 juli 2009

Slit och släp :)

Av Bente - 26 juli 2009 11:39

Hej go vänner. då var jag tillbaka igen efter datorhaveri, röstförlust och fullständigt kaos hemma. kaoset består eftersom tjejerna byter rum och målar om och har sej :) men det kommer att bli bra.


Snart kommer pappsen med fru på förmiddagsfika. Trevligt! Mammsen med make var här igår på väg hem från Norge och Dalsland. Med sig hade de två kassar norska matvaror och skvallertidningar!! Härligt :)


Solen lyser igen efter en kort åskskur. Man borde väl gå ut men som sagt - jag får ju gäster :) I fredags var jag ute med några vänner på Pråmen och drack lite cider och trivdes. Älskar sommaren och att man kan göra just såna saker. På vintern ser man inte ens sina grannar men på sommaren lever alla upp och man träffas och har kul.


Det blir en röjar dag idag. Får åka iväg och köpa mer färg till väggarna när kaffegästerna åkt hem. Tapeter till en fondvägg ska oxå införskaffas OCH tapetseras   *suck*...det är inte min starka sida. Sen ska alla möbler och väggattiraljer skruvas ihop och upp och det är väl nästan det värsta. Särskilt som jag saknar skruvdragare :)


kram alla!

 
 
Ingen bild

Maggan

26 juli 2009 14:01

Tjena bruden! Du får låna skruvdragare av oss. Jag ska till Vänersborg och hämta klänning imorn kl 10.00 Ja, det vore toppen om du kunde va lite "lekledare" på bröllopet. Vi får koka ihop det hela någon dag. Jag kan ta en sväng förbi imorgon fm så får vi prata lite.
Kram Maggan

 
Ingen bild

Vivvi

26 juli 2009 15:11

EasyUp tapeter ska visst underlätta jobbet. är ingen hejar heller på att tapetsera men tjejen i affären sa idag att dessa easyup-tapeterna är super. Så jag köpte en sådan, till fondväggen. Ska bli spännande å se om det är SÅÅÅÅ lätt som dom säger!

 
Ingen bild

Mamm A

26 juli 2009 19:54

Herregud sa flitiga ni är. Radiga kvinnor säger jag bara. Tapetsera? Nej, det är storasyrrans starka sida, har aldrig gjort det själv. Däremot malat om ett rum hemma själv med grundning, spackel, särskild vit färg pa en list upptill, en fondvägg. Jösses sa mycket arbete. Otroligt trist att halla pa med det själv en helg helg. Det skulle jag dock kunna tänka mig att ägna mig at med en hunk vid min sida, lite fniss, lite vin, lite rollerswisch :-) Hoppas ni är klara snart sa du far njuuuuta av resultatet. Kram!

 
Ingen bild

Bente

26 juli 2009 22:24

Anna! Du får komma hit nångång framöver och se om det blev bra ;) fråga din syster - jag har alltid nåt projekt på G - hon bara skrattar åt mej :)

Vivvi. Du får berätta hur dom där tapeterna funkar sen då!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bente - 26 februari 2012 20:35

Har en känsla i dag som inte är helt lätt att beskriva. Har varit i Linköping i helgen. Träffat dotten! Älskade unge, saknar dej redan. Å vad mycket jag borde lärt dig, talat om för dig, så mycket mer jag borde gjort medan du ännu fanns nära mig. Men...

Av Bente - 26 februari 2012 20:35

Har en känsla i dag som inte är helt lätt att beskriva. Har varit i Linköping i helgen. Träffat dotten! Älskade unge, saknar dej redan. Å vad mycket jag borde lärt dig, talat om för dig, så mycket mer jag borde gjort medan du ännu fanns nära mig. Men...

Av Bente - 22 februari 2012 22:15

Det gjorde jag idag. lyssnade på det som inte hördes. Men kändes. Kroppen i det här fallet. Den sa liksom ifrån att;- du - jag är inte helt okey. Du tror inte du skulle kunna ta det lite lugnare?Ja vad säger man..Nu har kroppen försökt i en veckas ti...

Av Bente - 18 februari 2012 18:47

Den går. Fort. Tiden. Den yngsta fyllde 17 häromdagen, mellanbarnet fyller 20 i morron. Andra barnbarnet är på väg och dimper väl ner om nån vecka. Dimper ner....det skulle inte svärdottern hålla med om var rätt uttryckt om man säger så. Nåväl. Tiden...

Av Bente - 1 februari 2012 23:05

Gokväll vänner! nu vet jag vad vissa förväntar sig av denna aftons blogginlägg. Jag ska skriva om relationer, normer och love. ok. Efter en kväll på en av stans få, men trevliga pubar, tillsammans med få ;) men trevliga vänner (just kidding) avve...

Ovido - Quiz & Flashcards