Alla inlägg den 16 juli 2009

Av Bente - 16 juli 2009 19:27

Västerbottenost - vad är det för speciellt med den?? har äntligen smakat, men förstår inte alls den uppståndelse som ofta uppstår kring osten och att den skulle vara så fantastisk och outstanding. Ganska smaklös om du frågar mig. Men det var kanske fel årgång?


När jag dushade idag märkte jag att solbrännan jag fick i början av veckan nu är på väg att försvinna. Bra! Det är nämligen ingen snygg bränna jag får. Röda knän, lite färg en bit upp på låren - sen är det kritvitt. Kritvitt till en bit upp på magen - sen rött uppåt förutom där behån suttit där är det vitt. Ja ni hör ju själva :))


Har haft en underbar dag med mina goa döttrar och väninnor! M var här med dottern M, fick ett kort som lilla M gjort, en blomsteruppsats och en sovmask som jag önskat mig.  A kom med två underbara sjalar! M kom med en söt liten blomsteruppsats. Vi hade jättetrevligt under eftermiddagen!

När alla åkt hem tog det en stund sen kom sonen, svärdottern och barnbarnet. Fick en rolig dörrskylt där det står "Har gått till krogen". Den åkte upp direkt. Fick dock vända på den eftersom jag inte gick till krogen :)


Sonen hämtar dottern ikväll - så jag kan ta ett glas rött och fira mig!!


skål och kram :)

Av Bente - 16 juli 2009 12:35

så är man då 44 år. känner efter om jag märker nån skillnad men - nej....

alla är som vanligt bortresta när jag fyller år så nåt kalas blir det inte. Svägerskan kommer och hälsar på vilket är himla trevligt. Det beror på att hennes man tillika min bror är och ute på havsfiske. Nåväl...


jag lyssnar ju rätt mycket på radio och jag har noterat att jag alltmer märker ord och hur meningar sägs. Ofta undrar jag om det verkligen är korrekt att säga som det många gånger görs. Nåt svar lär jag väl aldrig få, men det är rätt kul att notera och fundera över. Ett exempel som jag hörde på nyheterna nyss. Det handlade om att landstinget inte får några pengar från staten när det gäller massvaccinering av svininfluensa. Landstingen som redan har sparkrav på sig får det naturligtvis jättetufft och en kvinna säger då: "Vi får ännu större minskningar"...........säger man så?? eller som jag själv skrev till en blogg och verkligvän igår när hon beskrev vad dom ätit. "Maten lät jättegod" - genast jag skrivit det kom tanken, men säger/skriver man så?? 


ja sånt tänker jag på om dagarna så då förstår ni att här går det inte på högvarv i semestertider precis :)


kram!

Ovido - Quiz & Flashcards