Alla inlägg den 13 juli 2009

Av Bente - 13 juli 2009 21:48

så var veckans första dag gjord. Har städat kyl och skafferi. Varit en sväng på Bloms i Mellerud med döttrarna och en väninna. Det var inte mycket att ha i klädväg för oss, men några byxor till Lova och lite annat smått och gott till hushållet som tjejerna plockade i vagnen gjorde ändå att jag blev 900 kr fattigare. Det är shoppingväder tyvärr.


Skulle snickra mig ett skrivbord idag hade jag tänkt. Men - kom på det för sent och affären stänger fyra på sommaren. Får ta tag i det i morgon. Jag måste ha en arbetsplats i mitt lilla lilla hem, och det är inte lätt att få plats med. Det får bli ett smalt skrivbord i köket som går framför halva fönstret . Ingen specifik arbetsplats är hopplöst! lägger saker överallt och hittar dem inte när de behövs.  Förhoppningsvis får jag ihop bordet och det blir bra :)


kram!

Av Bente - 13 juli 2009 00:13

Hej hopp. har varit hos min kompis Peter och tömt hans vinförråd. Det var alldeles lagom många flaskor att tömma :) Jag är ledig i morgon - han ska jobba - hihi.


Nåja....nu är det semester och då får man pimpla vin. Men sen när det är dags att jobba igen har vi kommit överrens om - Peter och jag och Martin bl a - att vi inte ska köpa fler baginbox och att vi inte ska sörpla vin på veckorna. Det får bli back to basic - dvs glasflaskor och kaffe när vi ses på vardagar  och inte vin!


Lotta - en väninna är oerhört kreativ! inte nog med att hon är nyutexad skräddare och syr som en jäkel - hon syr fantastiska linnen till mig! som jag ser smal ut i!! puss Lotta :) Hon målar oxå helt underbara stora tavlor. Imponerad!!


Undrar om sommaren är på väg tillbaka? isåfall ska jag ligga i trädgården i morgon, om inte - ja då ska jag städa ur skafferi och kyl, samt bokföra tror jag.


kram!




Ovido - Quiz & Flashcards