Alla inlägg den 15 juli 2009

Av Bente - 15 juli 2009 18:42

Det bidde ingen bilbingo, det bidde regn istället. 45 minuter, precis innan det skulle börja på Sanden.

Däremot bidde det planerade besöket på erikshjälpens second hand av. Jag fyndade leksaker till Lovalie. Bl a en bultbräda hon kan ha här hos mig - 7kr och den var som ny! Köpte en till hennes ettårsdag, den kostade 150kr. Verkligen billigt att shoppa loss där :)


Annars har jag pratat homo och bisexualitet med henne hela dagen. Hon förstod tyvärr inte vad jag pratade om men det var en protest från mig mot den nya galna lagen i Litauen. Den som säger att man inte får prata positivt om ovanstående om barn kan höra. Inte heller spel, dobbel eller hypnos för man prata positivt om ifall barnöron finns i närheten, och man får absolut inte prata om dåliga vanor vad gäller mat,hygien och motion. Herregud - och det är 2009??!!


kram!

Av Bente - 15 juli 2009 10:51

ikväll ska jag och A på bilbingo på Sanden. Jag vet att det är tantvarning på sånt, men vad tusan. Det är rätt kul och en eller två gånger om året kan man väl få vara tant! Tänk om vi vinner :))


Erikshjälpens secondhand ska oxå få besök av oss. Riktigt skoj att gå där och botanisera bland saker oc ting. A brukar inhandla billiga tyger och garner som hon sen syr ,s tickar och virkar massa kreativa saker av.


Ska strax hämta Lovalie. Hon ska vara med farmor idag eftersom föräldrarna ska packa inför flytten till ny lgh i helgen. Ska bli mysigt!! Hon är ett energiknippe och yrväder så jag lär somna gott ikväll :)


Ska fixa texter till låtarna jag ska sjunga ihop med Brägård på Fallens dagar i Trollhättan på fredag och lördag. Så vill ni höra lite Siwan och covers på andra svenska kvinnliga artister från 60-70 talet, så är vi i Stålverkets öltält fre och lö kl 18. 


Det spricker så sakteliga upp utanför fönstret. Det är varmt och gott men solen har inte kommit fram. Kom kom kom!


till mina ungar - Älskar er över allt annat!!!


kram!

Ovido - Quiz & Flashcards