Alla inlägg den 20 juli 2009

Av Bente - 20 juli 2009 19:37

när mamma har tappat rösten passar dom på :) Döttrarna ska byta rum med varann. igen...........!! och då innebär det betydligt mer än att bara flytta möbler från ett rum till ett annat. Nä då ska det målas och tapetseras.....suck :) Just nu slipar Frida det hon tidigare spacklade. Bra jobbat.


Jag lär inte komma undan helt och hållet är jag rädd. Snart får jag rycka in och hjälpa till. Nåväl hon är duktig och som sagt jag får inte fram ett ljud och det är svårt att protestera då!


Vädret är fint - men ikväll får det allt bli hemmakväll. Festade gjorde jag för ett halvår framåt i helgen.


Får sova i soffan inatt. Sängen är belamrad med hur mycket saker som helst pga flyttrundan :)



Av Bente - 20 juli 2009 12:01

jag lär få skriva en del närmsta tiden. Rösten är nu totalt borta! jag låter som en väsande orm och får inte fram ett ljud. Har fått veta att viska ska jag inte, ej heller harkla och hosta. Jag ska vara tyst - och får skriva det jag vill ha sagt. Usch - tycker det är lite otäckt att inte kunna prata. Tänk om jag aldrig blir bra! typiskt mig att tänka så......det värsta........


sover dåligt gör man oxå när rösten är så här. Vaknar stup i kvarten av att det sticker och gör ont i halsen, måste hosta hela tiden......


jaja,,,,det får bli lugnt och tyst - en bok eller tv. Det värsta är att jag läste att det kan ta en månad innan rösten är tillbaks......vill inte!!!


Tråkigt sällskap för dottern som jobbat till nu och äntligen fått sommarlov är jag oxå. eller hon kanske tycker det är skönt att jag håller tyst :)


helgen var rolig som sjutton! och att uppträda med fantastiska brägård gick bra. Det blev ett hejdundrande festande och dansande efter framträdandet tillsammans med goa härliga vänner.


kram!




Ovido - Quiz & Flashcards