Direktlänk till inlägg 14 februari 2010

redan gått 15 år......

Av Bente - 14 februari 2010 21:52

Vid den här tiden för 15 år sen, satt jag hemma med värkar. Vid midnatt begav vi oss till Mölndals BB och vid tvåtiden på natten föddes Ronja. I morgon fyller hon alltså 15 - jösses vad tiden går. Hon är den yngsta av tre. Sknönt ändå att barnen börjar bli stora och stå på egna ben.


men jag är ju inte bara mamma - jag är ju farmor oxå. Till Lovalie 1,5 år. I går kväll kom hon hit och sov sen över här. Sååå mysigt det är med ett litet ystert troll :) bara glad, pigg och nyfiken - för att sen helt utmattad efter lek och bus somna bredvid mig. Åhh denna goa känsla att ha ett litet mjukt barn intill sig. Ingenting går upp emot det! Att sen få sitta och äta frukost med henne är en fröjd - tonåringar går ju sällan upp före lunch så det var evigheter sen nån åt frukost med mig överhuvudtaget. Hon pratar och pekar och skrattar med youhurt över hela ansiktet :)


Ska upp kl tre inatt. borde väl sova - men jag är ju inte trött nu. Det kommer jag däremot att vara när klockan ringer! struntar i det där med att försöka sova tidigare än vanligt - ligger ändå bara och vrider och vänder mig. Får vara trött i morgon kväll istället.


Glad för os-silvret till Emil Hegle Svendsen i skidskytte sprinten ikväll och hockeytjejerna seger över schweiz i går.


En ny vecka väntar! i morgon är det - hör och häpna - internationella geléhallondagen! wow - den måste vi fira! geléhallon åt alla!!

kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bente - 26 februari 2012 20:35

Har en känsla i dag som inte är helt lätt att beskriva. Har varit i Linköping i helgen. Träffat dotten! Älskade unge, saknar dej redan. Å vad mycket jag borde lärt dig, talat om för dig, så mycket mer jag borde gjort medan du ännu fanns nära mig. Men...

Av Bente - 26 februari 2012 20:35

Har en känsla i dag som inte är helt lätt att beskriva. Har varit i Linköping i helgen. Träffat dotten! Älskade unge, saknar dej redan. Å vad mycket jag borde lärt dig, talat om för dig, så mycket mer jag borde gjort medan du ännu fanns nära mig. Men...

Av Bente - 22 februari 2012 22:15

Det gjorde jag idag. lyssnade på det som inte hördes. Men kändes. Kroppen i det här fallet. Den sa liksom ifrån att;- du - jag är inte helt okey. Du tror inte du skulle kunna ta det lite lugnare?Ja vad säger man..Nu har kroppen försökt i en veckas ti...

Av Bente - 18 februari 2012 18:47

Den går. Fort. Tiden. Den yngsta fyllde 17 häromdagen, mellanbarnet fyller 20 i morron. Andra barnbarnet är på väg och dimper väl ner om nån vecka. Dimper ner....det skulle inte svärdottern hålla med om var rätt uttryckt om man säger så. Nåväl. Tiden...

Av Bente - 1 februari 2012 23:05

Gokväll vänner! nu vet jag vad vissa förväntar sig av denna aftons blogginlägg. Jag ska skriva om relationer, normer och love. ok. Efter en kväll på en av stans få, men trevliga pubar, tillsammans med få ;) men trevliga vänner (just kidding) avve...

Ovido - Quiz & Flashcards