Direktlänk till inlägg 13 februari 2010

lördag i soffan

Av Bente - 13 februari 2010 15:00

Dagens fråga - Vad i hela fridan ska någon med 100 kundvagnar till?? Storhandla?? och hur lyckas man stjäla dem utan att det märks?? och vad många tior man måste ha hahha! Coop extra i Västervik blev iallafall av med vagnarna.


Dagens Neeej! - den tragiska olyckan och dödsfallet i rodelbanan i Vancouver.

Varför finns inte skyddräcken, nät eller något som fångar upp om nåt går fel? Vilket snille tyckte att Betongpelare var en god idé?


Annars är jag på god väg att tillfriskna från förkylningen, inte helt allert dock men det kan ju oxå bero på vin, tacos och trevligt sällskap hos Stefan och Frida igår kväll.  Det blir mycket slappa och zappa idag. I soffa på tv. Funderar på hämtmat om jag nu orkar hämta. Väntar på spännande skidskytte ikväll när Helena ger sig ut i spåret. Blir det ett första svenskt guld tro?





 
 
Happy

Happy

13 februari 2010 23:02

Ja, man kan ju undra varför de inte klätt in pelarna i tjocka madrasser eller liknande på rodelbanan. Å andra sidan är ju farten så hög att jag tror att man knäcker nacken ändå om man åker in mellan spjälorna sådär. Läskigt och sorgligt.

Bra att du tillfrisknar, samma här. Jag ska nog krypa till kojs nu och njuta av ännu en sovmorgon. Synd att skidskyttet inte gick bättre, men det kommer nya lopp. Kram!

http://happyontheway.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bente - 26 februari 2012 20:35

Har en känsla i dag som inte är helt lätt att beskriva. Har varit i Linköping i helgen. Träffat dotten! Älskade unge, saknar dej redan. Å vad mycket jag borde lärt dig, talat om för dig, så mycket mer jag borde gjort medan du ännu fanns nära mig. Men...

Av Bente - 26 februari 2012 20:35

Har en känsla i dag som inte är helt lätt att beskriva. Har varit i Linköping i helgen. Träffat dotten! Älskade unge, saknar dej redan. Å vad mycket jag borde lärt dig, talat om för dig, så mycket mer jag borde gjort medan du ännu fanns nära mig. Men...

Av Bente - 22 februari 2012 22:15

Det gjorde jag idag. lyssnade på det som inte hördes. Men kändes. Kroppen i det här fallet. Den sa liksom ifrån att;- du - jag är inte helt okey. Du tror inte du skulle kunna ta det lite lugnare?Ja vad säger man..Nu har kroppen försökt i en veckas ti...

Av Bente - 18 februari 2012 18:47

Den går. Fort. Tiden. Den yngsta fyllde 17 häromdagen, mellanbarnet fyller 20 i morron. Andra barnbarnet är på väg och dimper väl ner om nån vecka. Dimper ner....det skulle inte svärdottern hålla med om var rätt uttryckt om man säger så. Nåväl. Tiden...

Av Bente - 1 februari 2012 23:05

Gokväll vänner! nu vet jag vad vissa förväntar sig av denna aftons blogginlägg. Jag ska skriva om relationer, normer och love. ok. Efter en kväll på en av stans få, men trevliga pubar, tillsammans med få ;) men trevliga vänner (just kidding) avve...

Ovido - Quiz & Flashcards