Alla inlägg den 7 juli 2010

Av Bente - 7 juli 2010 19:05

Hej hopp. Jag börjar väl med dagens media kommentarer direkt.
  

Littorin avgår. Vem kan kritisera honom? Barnen och familjen ska naturligtvis gå före medias alltför ofta alltför närgångna granskning.Historien har dock gått mig helt obemärkt förbi. De tv-, radiokanaler och tidningar jag läser har inte skrivit ett ord om detta. Hur som helst -  det är hans upplevelse, och det ställningstagande han gör får mig att tro att det finns bra män trots allt. Men snälla Reinfeldt - det var nog inget bra drag att sätta in Billström som arbetsmarknadsminister. Ursäkta mig och kanske faller jag i fällan vi ofta anklagar män att falla i men ..... han är ju som en liten vessla. Inte särskilt förtroendeingivande....som migrationsminister har han sagt saker som retat gallfeber på både en och annan. Detta kan få konsekvenser för M i valet. Till någons glädje och andras förtret.


Lokalt så...."Bandystjärna åtalad för hets mot folkgrupp" - ja det tro f-n det om man skriver som Alexander Mayborn gjorde på sin blogg i vintras så ska man åtalas. Hur gammal är grabben? har han åldern inne för ett a-lag? "Man är ju rädd för att folk förknippar mig med rasistiska åsikter" säger Mayborn till TTELA. Ja -med  liknelsen att" Liverpool skulle forcera "judarna" dvs Tottenham i detta fall, mer än tyskarna gjorde under kristallnatten"....kan man ju undra. Det låter inte som det mest ogenomtänkta och spontana man säger. Inte i mina öron iaf. Men jag kanske behöver "topsa" lite ....?!
http://ttela.se/sport/1.884613-alexander-mayborn-atalas-for-hets-mot-folkgrupp


Förövrigt längtar jag efter semester. Tisdag kl 18 är det dags. Äntligen!!

/Bente

Ovido - Quiz & Flashcards