Alla inlägg den 2 juli 2010

Av Bente - 2 juli 2010 16:24

Hej vänner!

dags att börja blogga igen. blev påmind om att jag faktiskt hade en blogg liggande när en stidning ringde och ville göra en intervju med anledning av att jag fyller 45 år inom kort. 
-Du är ju radiopratare och kommunal tjänsteman, hur funkar det ihop med att blogga och vara kritiskt som du är emellanåt? frågade reportern som ringde.

Herrejösses, det hade jag glömt. Att jag hade en blogg alltså. Den har jag inte skrivit på sen april.

-Jo det funkar bra. Jag jobbar i en kommun och bor i en annan och det är oftast den jag bor i jag kritiserar, så det funkar - än så länge ska kanske tilläggas. Efter att ha hört nyheten idag om mannen på migrationsverket som skrivit något politiskt okorrekt på facebook, på sin privata tid, som privatperson - så ska man ju inte vara alltför säker på hur länge man får behålla jobbet. Det må så vara - den smällen tar vi om och när den kommer. Yttrandefriheten är ändå det viktigaste. Talla inte på min! I skrivande stund är jag nyduschad, tv:n står på och visar vm-fotboll mellan Holland och Brasilien. Brassarna leder med 1-0. och det är med detta jag laddar inför kvällens föreställning på Villa Stranna. Viprevy!. Älskade vipgäng. Tänk att få ha förmånen att jobba med sådana proffs. Aktörer, musiker, tekniker, kostym - alla som är med är så hutlöst duktiga och proffsiga och jag känner mig ärad som fick frågan om att tillhöra ensemblen i år. Publiken har visat oss att vi är bra! och om jag får säga det själv, det är vi - nu är det bara ikväll och i morgon kvar så har du ännu inte sett showen som mer än en krogshow än en revy - slit dig och kom loss!

Ja govänner det här var bara en uppvärmning efter lång tids frånvarande på bloggen, men nu är jag på gång igen så nu kommer inläggen att hagla! /Bente

Ovido - Quiz & Flashcards