Alla inlägg den 28 september 2010

Av Bente - 28 september 2010 22:04

 Folk är galna. Skulle två humrar vara värda över sjutusen papp? Knappast. Gott, javisst - men inte är det mycket mat precis. Och nog ser en hummer rätt läskig ut om man verkigen tittar den i ööögonen. Sjutusen kronor skulle jag definitivt lägga på annat.


På tal om pengar. Jag och Carina har väl inte tur i kärlek direkt men i spel! Ojoj :) På vårt femveckors lotto som idag förnyades, låg en vinst och väntade på hela 22kr. Man får vara glad för det lilla :)

Antagligen borde jag väl skriva något om SD och regeringsfrågan, men just nu känner jag mig smått allergisk mot rikspolitiker och avvaktar lite. Nyfiken är jag däremot på hur det kommer att bli här i Vänersborg. Kom fram till nåt nu Gunnar!

Läser Frank Anderssons memoarer och både småler och får gåshud. Som när Frank är tre år och familjen ska besöka släkt i Norge. Men bara tre av de fem barnen får plats i bilen. Frank och hans bror ska vara kvar hemma. När barnvakten inte dyker upp sätter mamma Randi bröderna i en lekhage och fäster kola på hagens "staket" som pojkarna kan slicka i sig. Sen åkte dom iväg..........

...och nu ger jag mig för ikväll. Vi hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards