Direktlänk till inlägg 22 oktober 2010

Jag är periodare

Av Bente - 22 oktober 2010 14:02

Jag är periodare

Det är sant. Jag är periodare. Nu sätter kanske en och annan kaffet i vrångstrupen. Hon - är hon periodare? Herregud! Men du kan vara lugn. Det handlar inte om alkohol eller droger. Däremot finns det andra saker jag bara är periodvis.


Jag är socialare i perioder. Särskild i sommarperioden. Då älskar jag att umgås med mina vänner och lär gärna känna nya.
Jag är snyggare i sommarperioden också. Lite färg, värme och ledighet gör även en gråblek person fräshare.

Just nu är det ”resten av året” period för mig. Det är ingen bra period. Jag går ner i nån slags källare och in i nåt slags vakuum känns det som. Håller mig hemma och innanför mina väggar så mycket det går. Kontakt med vänner sker mest i form av sms eller mejl. Lusten att prata i telefon är lika med noll och att umgås med folk kräver alltför mycket energi, vilket jag i princip bara har under sommarperioden.  ”Resten av året” perioden är tyvärr väldigt lång. Jag går in i den i september och kommer ur den nångång framåt maj när solen och värmen kommit tillbaka. Då lever jag ut minsann efter evigheter i idé. Jag skulle kanske varit björn, inte människa.

Det är klart jag hamnat helt fel. Jag ska inte bo i Norden. Det är för kallt, för mörkt, för ofta och för länge. Flytta då tänker du. Jaja men du vet lika väl som jag att har man jobb, barn och barnbarn här hemma så är det lättare sagt än gjort. Det funkar inte, inte än. Men den dan pensionen börjar trilla in, då! Då tar jag picket och packet och byter ”resten av året” perioden mot varmare klimat året om. Blir en nöjdare, socialare och snyggare varelse. Sydeuropé, det är ju det jag skulle varit. Inte norsk. Att vara från Norge, bo i Sverige och hata snö och kyla det betraktas väl som landsförräderi.

Fatta att jag hamnat fel!



 
 
Ingen bild

Baron

22 oktober 2010 15:55

Hurra , jag är inte ensam att tycka så . Vinterdäck på innebär en tid när humöret går ner och kilona upp . Den konstgjorda "Vintertiden" innebär bara besvär att ställa om allt elektroniskt . Och var fasen finns instruktionsboken efter ett halvår har skallen stängt det minnet, så leta ,leta . Börjar de i media göra reklam för; Carolas Jul , då känns det som Gåiväggen-stadiet närmar sej. Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bente - 26 februari 2012 20:35

Har en känsla i dag som inte är helt lätt att beskriva. Har varit i Linköping i helgen. Träffat dotten! Älskade unge, saknar dej redan. Å vad mycket jag borde lärt dig, talat om för dig, så mycket mer jag borde gjort medan du ännu fanns nära mig. Men...

Av Bente - 26 februari 2012 20:35

Har en känsla i dag som inte är helt lätt att beskriva. Har varit i Linköping i helgen. Träffat dotten! Älskade unge, saknar dej redan. Å vad mycket jag borde lärt dig, talat om för dig, så mycket mer jag borde gjort medan du ännu fanns nära mig. Men...

Av Bente - 22 februari 2012 22:15

Det gjorde jag idag. lyssnade på det som inte hördes. Men kändes. Kroppen i det här fallet. Den sa liksom ifrån att;- du - jag är inte helt okey. Du tror inte du skulle kunna ta det lite lugnare?Ja vad säger man..Nu har kroppen försökt i en veckas ti...

Av Bente - 18 februari 2012 18:47

Den går. Fort. Tiden. Den yngsta fyllde 17 häromdagen, mellanbarnet fyller 20 i morron. Andra barnbarnet är på väg och dimper väl ner om nån vecka. Dimper ner....det skulle inte svärdottern hålla med om var rätt uttryckt om man säger så. Nåväl. Tiden...

Av Bente - 1 februari 2012 23:05

Gokväll vänner! nu vet jag vad vissa förväntar sig av denna aftons blogginlägg. Jag ska skriva om relationer, normer och love. ok. Efter en kväll på en av stans få, men trevliga pubar, tillsammans med få ;) men trevliga vänner (just kidding) avve...

Ovido - Quiz & Flashcards