Alla inlägg den 5 oktober 2010

Av Bente - 5 oktober 2010 19:26

Har länge bitit ihop. Anser risken alltför stor för att bli missförstådd. Men nu kan jag nog inte tiga längre.

Vi börjar med frasen och meningen "alla människor är lika mycket värda". Ett uttryck den stora massan gärna använder. Fint så. Jag har tyckt mig märka att det är något som gärna sägs, men inte alltid är den åsikt vederbörande verklgien har. Så länge människan man talar om är politiskt korrekt, ja då är den lika mycket värd, men har man åsikter som vederbörande inte gillar och starkt tar avstånd ifrån - som Sverigedemokraternas - ja då gäller det inte. Sverigedemokrater är uppenbarligen inte lika mycket värda som andra. Förlåt mig men jag går i taket när vänstern inte kan använda samma kopiator som SD i regeringskansliet, inte vill sitta i samma korridor som dem utan kräver att få flytta. När deras ledare inte hälsar eller kan sitta i samma rum. Övriga partier beter sig inte så mycket bättre och deras ledare är tysta. Det här, tror jag, leder mest till att politikerföraktet mot etablissemanget kommer att öka. SD är ett litet parti, med inte så många väljare. Visst. Men det är KD och det är Centern oxå. Alla är de demokratiskt valda. Puh! så - nu känns det bättre....

Ovido - Quiz & Flashcards