Direktlänk till inlägg 11 oktober 2010

ungar,jakt och sprit :)

Av Bente - 11 oktober 2010 20:14

Hej hopp. Inte hunnit skriva på ett tag. tror ibland jag måste prestera så himla mycket på den här bloggen. skriva väsentliga saker. men det behöver jag ju inte. det kan väl vara ganska triviala ting. så det gör jag nu :)


Helgen bestod av en hemmakväll med goa samtal med yngsta dottern. En kväll och natt i Vårgårda hos lillebror, nåja han fyllde 42 så lille är kanske att ta i, hans härliga familj, släkt och vänner. Vid elva var det bara jag , bror och svägerskan kvar. så brukar det vara. Sen sitter vi uppe till gryningen. pimplar vin och diskuterar. ofta politik. jag tänker högt som jag brukar och pratar förståss emot mig själv. jag gör ofta det när det gäller politik. vill så mycket men har svårt att få i hop det i sista änden. å ena sidan och å andra. Tack o lov tycker vi om varandra vi tre, så det gör inte så mycket om vi tycker olika. Vi är vänner när vi vaknar iallfall :)


Idag har jag hjälp äldsta dottern flytta möbler. Hon lämnar lgh i Vbg för att prova lyckan i Gbg istället. Möblerna hamnade i förrådet hos hennes bror, som storstädat under förmiddagen. Idag hämtade han lilla Lova, mitt enda och bästa barnbarn, som nu ska vara en vecka hos honom. En bra dag. Mina älskade ungar. Stora alla tre nu. med egna liv. Så stolt jag är över dem alla.


Jobbet gick i jakten och spritens tecken. Låter värre än det är. det handlade om älgjakt och snapsvise-SM. Gå gärna in på www.sverigesradio.se/vast, klicka vidare till gomorron, och du kan läsa och lyssna om den här morgonens program. Må gott alla. kram Bente

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bente - 26 februari 2012 20:35

Har en känsla i dag som inte är helt lätt att beskriva. Har varit i Linköping i helgen. Träffat dotten! Älskade unge, saknar dej redan. Å vad mycket jag borde lärt dig, talat om för dig, så mycket mer jag borde gjort medan du ännu fanns nära mig. Men...

Av Bente - 26 februari 2012 20:35

Har en känsla i dag som inte är helt lätt att beskriva. Har varit i Linköping i helgen. Träffat dotten! Älskade unge, saknar dej redan. Å vad mycket jag borde lärt dig, talat om för dig, så mycket mer jag borde gjort medan du ännu fanns nära mig. Men...

Av Bente - 22 februari 2012 22:15

Det gjorde jag idag. lyssnade på det som inte hördes. Men kändes. Kroppen i det här fallet. Den sa liksom ifrån att;- du - jag är inte helt okey. Du tror inte du skulle kunna ta det lite lugnare?Ja vad säger man..Nu har kroppen försökt i en veckas ti...

Av Bente - 18 februari 2012 18:47

Den går. Fort. Tiden. Den yngsta fyllde 17 häromdagen, mellanbarnet fyller 20 i morron. Andra barnbarnet är på väg och dimper väl ner om nån vecka. Dimper ner....det skulle inte svärdottern hålla med om var rätt uttryckt om man säger så. Nåväl. Tiden...

Av Bente - 1 februari 2012 23:05

Gokväll vänner! nu vet jag vad vissa förväntar sig av denna aftons blogginlägg. Jag ska skriva om relationer, normer och love. ok. Efter en kväll på en av stans få, men trevliga pubar, tillsammans med få ;) men trevliga vänner (just kidding) avve...

Ovido - Quiz & Flashcards