Direktlänk till inlägg 25 mars 2010

en till som jag :)

Av Bente - 25 mars 2010 21:54

Favorit i repris?? ja det vet man inte ännu - men orolig blir man ju.

Vänersborg har visst köpt Vargöns bruk för 16,7 miljoner kronor.

Den som följt Vänersborgs kommuns affärer bakåt i tiden. Vet att detta inte är ett bra tecken. Politikerna i kommunen kan liksom tidigare kanske få för sig att sälja bruket igen för en billig penning mot löften och guld och gröna skogar. Bra tecken kan det däremot vara för den som har några kronor över och som köper bruket till en billig penning med övertygande argument - vilka inte behöver vara alls svårt, då våra politiker är lätta att övertyga - sen kan strunta i ev löften man givit och sen tjäna storkovan. Håll ut bara - snart kommer nog bruket till försäljning ska ni se.


Jasså - ni tycker ni känner igen det hela. Toppfrys ja. Just det.


Förhoppningsvis har jag fel, men jag tycker att Vänersborgs kommun är lite som jag var när jag var yngre. Hade jag pengar så "brann" dom i fickorna på mej. Jag ville köpa köpa köpa!

Vänersborgs kommun kan oxå liknas vid en del av mina väninnor. De handlar för att bli på gott humör.

Vänersborgs kommun framstår mer och mer som en shopoholic :) som behöver vård. Snarast.

 
 
Martina

Martina

25 mars 2010 22:12

Men visst blir man lite glad av ett bra kap! Vad som är ett kap kan dock diskuteras! Jag är rädd att du kan få rätt!:)

http://halsoinspiration.blogspot.com

 
Ingen bild

Baron

25 mars 2010 23:06

De styrande i Kommunhuset borde ha en "God Man" som godkände deras tilltag. Ska vi gå in med en Halvmiljon var och köpa bruket av kommunen, Bente?

 
Happy

Happy

26 mars 2010 09:35

Åtgärd för att rädda jobben? Bra iallafall att de inte köpte SAAB, då hade vi fått sälja Vänersborg till Holland/Ryssland för en billig penning. Vad gör man med en kommun som går i konkurs förresten? Är för dåligt insatt i det där. Jag vet bara att Södertälje är en av de mest skuldtyngda kommuner som finns. Och så vill man locka hit höginkomsttagare. Varför skulle de vilja flytta hit? Det är ju som att köpa en bostadsrätt i en förening med dålig ekonomi.

Fast shopoholic kan jag nog kalla mig lite. Jag blir glad av ett aldrig så litet inköp. Gillar mest att överraska sonen, men nu har jag köpt ett läppstift och ett nytt nagellack till helgen då jag har lite kalas. Förresten, ses vi något nästa helg då vi är hemma hos syrran. Vore kul att ta en fika typ på långfredagen då jag fyller *ler*. Kolla med A om du kan komma över en stund. Kram!

http://happyontheway.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bente - 26 februari 2012 20:35

Har en känsla i dag som inte är helt lätt att beskriva. Har varit i Linköping i helgen. Träffat dotten! Älskade unge, saknar dej redan. Å vad mycket jag borde lärt dig, talat om för dig, så mycket mer jag borde gjort medan du ännu fanns nära mig. Men...

Av Bente - 26 februari 2012 20:35

Har en känsla i dag som inte är helt lätt att beskriva. Har varit i Linköping i helgen. Träffat dotten! Älskade unge, saknar dej redan. Å vad mycket jag borde lärt dig, talat om för dig, så mycket mer jag borde gjort medan du ännu fanns nära mig. Men...

Av Bente - 22 februari 2012 22:15

Det gjorde jag idag. lyssnade på det som inte hördes. Men kändes. Kroppen i det här fallet. Den sa liksom ifrån att;- du - jag är inte helt okey. Du tror inte du skulle kunna ta det lite lugnare?Ja vad säger man..Nu har kroppen försökt i en veckas ti...

Av Bente - 18 februari 2012 18:47

Den går. Fort. Tiden. Den yngsta fyllde 17 häromdagen, mellanbarnet fyller 20 i morron. Andra barnbarnet är på väg och dimper väl ner om nån vecka. Dimper ner....det skulle inte svärdottern hålla med om var rätt uttryckt om man säger så. Nåväl. Tiden...

Av Bente - 1 februari 2012 23:05

Gokväll vänner! nu vet jag vad vissa förväntar sig av denna aftons blogginlägg. Jag ska skriva om relationer, normer och love. ok. Efter en kväll på en av stans få, men trevliga pubar, tillsammans med få ;) men trevliga vänner (just kidding) avve...

Ovido - Quiz & Flashcards