Alla inlägg den 19 januari 2012

Av Bente - 19 januari 2012 22:17

Norge är ett vackert land. Ett bra land. Ja jag har mina rötter där så jag är partisk. Och jag var väldigt nyligen där så tanken väcktes, och jag undrar - vad gör dom där, som inte vi gör? Hur kommer det sig att dom skriker efter arbetsplats när vi inte gör det? Är det hårdare regler för företag som vill flytta utomlands med sin produktion lr vad handlar det om ? Varför har de i princip ingen arbetslöshet?


nej jag orkar inte kommentera Håkan Juholt, hans grodor, hans ev avgång..jag orkar heller inte ta debatten om att det är medias fel att han hamnat i blåsväder. Nej!! det är inte medias fel. Det är medias uppgift att granska det en partiledare säger och gör. Hamnar i blåsväder gör han pga uttalanden och agerande!


Nu ska jag se på DAG, underbar dramdokumentär på svt play, norsk sådan om en familjeterapeut som råder alla att skilja sej istället för att leva tillsammans och må dåligt. Se den! mycket bra.


Riggat för spelning på Teatergränd i Vänersborg ikväll oxå. I morron kör vi så det ryker :)


Tack för titten

/Bente


Ovido - Quiz & Flashcards