Alla inlägg den 11 februari 2009

Av Bente - 11 februari 2009 19:29

 jomenvisst - kvällens mörker har lagt sig utanför fönstren, snön lyser trots allt så gott den kan, lokala nyheter på tv:n. Vad får jag se och höra, jo hur polisen i Halland JO-anmälts för att ha kränkt en ung och vad jag kan tolka utifrån tv intervjun, lugn sansad och fullt normal kille. Polisen ska ha sagt något i stil med " vi är lite fel gäng dö, vi är lite för tuffa för att bli rädd för en sån som dej".....åååååh så moget! killen hade ifrågasatt något när han blev stoppad i sin bil. Vart tog vanligt hyfs vägen?


Jag funderar på vad som skulle hända om tex en lärare hade kallat en invandrar elev för "apjävel" eller som svar på en elevs ifrågasättande svarat "ska jag köra dig till psyket eller? " (Jo det sa han visst oxå - polisen jag nämde ovan)


Snälla poliskår! skärp er nu för jag har ingen lust att varenda dag kommentera era dumheter i min blogg....


I övrigt är allt ganska bra.Visserligen är tanden som lagades av herr tandläkare igår är inte helt nöjd, men det går väl över. En stolt mor är jag efte dotterns utvecklingsamtal, fattig är jag efter andra dotterns fotbollsko-inköp, har ni nån aning om vad sånt kostar?! Men nu jädrar kommer hon att göra mål :)


Småstaden är lugn denna onsdagkväll. men så har jag inte kommenterat fler

makthavare än polisen ännu, och då inte ens "vår" polis här. Men det finns mycket att säga om både det ena och det andra - så jag återkommer väl :)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards