Alla inlägg den 27 januari 2012

Av Bente - 27 januari 2012 20:38

Go kväll!


Orkade inte laga mat ikväll. Heller. Så det blev tacobuffé på Teatergränd i Vänersborg. Trevlig personal och miljö, tyvärr hade man glömt tacokryddan i färsen. En god kall öl till detta och sen hemgång 90 minuter senare. En värdig kväll.


På spåret är alltid lika trevligt att se på. Jag tog lätt 3 poäng med svaret Hyland och kombon lyckades knäcka Karlskrona. Känns bra när man är med liksom.


Dagens singelpoäng; 8+. En att luta sig mot i soffan kunde jag tänkt mig ikväll, men å andra sidan det finns kuddar. Och filt.

Dagens i livspoäng. 10+ Är ju farmor åt en 3,5 årig tjej som förgyller livet med sitt sätt att se på världen. Hon förgyller väl inte direkt mitt liv med sin energi tyvärr. Blir helt slut av att leka med henne. Men det är det värt! I dag grejade hon med ett klosspussel innehållande nio klossar. Hon ropar ... "det fattas 102 bitar!, du måste hjälpa mej". Klart lilla vän. Farmor må låta som en åldersmässigt äldre kvinna än mormor. Men jag känner mig som ett exempel på att det inte alls är så.


I kväll återstår att skriva en låtlista, för kommande spelningar. Ska ut med Ralfie och underhålla glada festgäng och partyprissar.

Skön helg på er och Tack för titten!

Ovido - Quiz & Flashcards