Direktlänk till inlägg 12 januari 2012

alltså så här är det...

Av Bente - 12 januari 2012 20:03

Hoppla hej!

börjar med en rättelse..jag var visst inte helt uppmärksam då jag lyssnade på nyheterna igår eftermiddag. Vad jag skrev i min blogg igår var att det var okey att täcka ansiktet under lektioner lr på sitt arbete enligt skolverket. Det var fel. Det var diskrimineringsombudsmannen som beslutat detta. Beslutet överklagades dock. Tack o lov! jag fick ju för mig att beslutet gällde s a s, men det har överklagats och Skolverket som jag öste galla över, ändrade istället beslutet till att det är upp till varje lärare/rektor/skola att bestämma. Så skolverket tyckte lite som jag, dock inte fullt ut.. Men nu har jag iaf rättat till mitt misstag. 


Men det finns annat som retar mig. :) Lyssnar mycket på radio och då framförallt på P1. Där förekommer en hel del debatter och intervjuer. Idag var det en debatt mellan två politker ang om man ska tvångsomhänderta barn som inte går i skolan pga att föräldrarna helt enkelt inte vill det. Ska inte tycka til om detta utan om hur en del människor pratar. Det kan oxå få mig oerhört irriterad nämligen. Den ena kvinnan sa hela tiden, "skulle jag säga". I princip varje svar hon gav innehöll denna idiotiska fras.

Så här:

reportern, "Vad är det för färg på den här bollen?"

kvinnan, " Den är blå skulle jag säga"

reportern, "och vad är det för form på den"?

kvinnan, Den är skulle jag säga, rund.

reportern, vad har man en boll till?

kvinnan, På det skulle jag nog säga, en massa saker. T ex att kasta.

Skulle jag säga??? Du skulle inte, du gjorde! Du sa det ju. Skulle,  betyder väl nåt man ska men sen inte gör......eller?


Det är såna här småsaker att irritera sig över som förgyller min dag :)


tack för titten!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bente - 26 februari 2012 20:35

Har en känsla i dag som inte är helt lätt att beskriva. Har varit i Linköping i helgen. Träffat dotten! Älskade unge, saknar dej redan. Å vad mycket jag borde lärt dig, talat om för dig, så mycket mer jag borde gjort medan du ännu fanns nära mig. Men...

Av Bente - 26 februari 2012 20:35

Har en känsla i dag som inte är helt lätt att beskriva. Har varit i Linköping i helgen. Träffat dotten! Älskade unge, saknar dej redan. Å vad mycket jag borde lärt dig, talat om för dig, så mycket mer jag borde gjort medan du ännu fanns nära mig. Men...

Av Bente - 22 februari 2012 22:15

Det gjorde jag idag. lyssnade på det som inte hördes. Men kändes. Kroppen i det här fallet. Den sa liksom ifrån att;- du - jag är inte helt okey. Du tror inte du skulle kunna ta det lite lugnare?Ja vad säger man..Nu har kroppen försökt i en veckas ti...

Av Bente - 18 februari 2012 18:47

Den går. Fort. Tiden. Den yngsta fyllde 17 häromdagen, mellanbarnet fyller 20 i morron. Andra barnbarnet är på väg och dimper väl ner om nån vecka. Dimper ner....det skulle inte svärdottern hålla med om var rätt uttryckt om man säger så. Nåväl. Tiden...

Av Bente - 1 februari 2012 23:05

Gokväll vänner! nu vet jag vad vissa förväntar sig av denna aftons blogginlägg. Jag ska skriva om relationer, normer och love. ok. Efter en kväll på en av stans få, men trevliga pubar, tillsammans med få ;) men trevliga vänner (just kidding) avve...

Ovido - Quiz & Flashcards