Direktlänk till inlägg 11 januari 2011

Jo, eller nej....

Av Bente - 11 januari 2011 20:42

Ja var ska man börja nu då :) det var ju ett tag sen sist.

Har jag upprörts över nåt senaste tiden? tja.....jo att Vänersborg tydligen är ganska kass på att erbjuda barnomsorg på kvällar och nätter, enligt ett inslag om en ung ensamstående med två barn från Vargön. Skärpning politiker! När det som gäller är arbetslinjen ja då får ni allt se till att man kan jobba oxå. Upp till de nya styrande nu att bevisa sin duglighet.

Att vi i denna underbara småstad blir av med en fristående konkurrent till TTELA är smått sorgligt tycker jag. Vi får visserligen en "ny", en sammanslagning av Vänersborg just nu och Vänersborgar´n. Det är bara det att den "nya" ägs bl a av Västkustmedia, som i sin tur äger bl a Bohuslänningen och ! TTELA! Så konkurrensen blir det väl inget med längre. Får hoppas jag får fortsätta som kåsör i den "nya" iaf :)


SVT s nya programidé får mig att än en gång fundera - hur f-n tänkte dom nu? Ett antal familjer får sex övergivna hundar var att ta hand om och sen röstar familjerna ut en efter en.....smart! kanske vi skulle kunna göra så med ungar oxå...en fosterfamilj får ta hand om ett gäng och sen röstar man ut de som inte anpassas, skärper till sig och blir "normal"...


Glädjande är att jag i eftermiddags hade en fikadejt med min härliga vän Suz. Blir alltid så inspirerad, glad och lyssnad på när jag träffar henne. En Suz skulle alla ha!

Må så gott! :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bente - 26 februari 2012 20:35

Har en känsla i dag som inte är helt lätt att beskriva. Har varit i Linköping i helgen. Träffat dotten! Älskade unge, saknar dej redan. Å vad mycket jag borde lärt dig, talat om för dig, så mycket mer jag borde gjort medan du ännu fanns nära mig. Men...

Av Bente - 26 februari 2012 20:35

Har en känsla i dag som inte är helt lätt att beskriva. Har varit i Linköping i helgen. Träffat dotten! Älskade unge, saknar dej redan. Å vad mycket jag borde lärt dig, talat om för dig, så mycket mer jag borde gjort medan du ännu fanns nära mig. Men...

Av Bente - 22 februari 2012 22:15

Det gjorde jag idag. lyssnade på det som inte hördes. Men kändes. Kroppen i det här fallet. Den sa liksom ifrån att;- du - jag är inte helt okey. Du tror inte du skulle kunna ta det lite lugnare?Ja vad säger man..Nu har kroppen försökt i en veckas ti...

Av Bente - 18 februari 2012 18:47

Den går. Fort. Tiden. Den yngsta fyllde 17 häromdagen, mellanbarnet fyller 20 i morron. Andra barnbarnet är på väg och dimper väl ner om nån vecka. Dimper ner....det skulle inte svärdottern hålla med om var rätt uttryckt om man säger så. Nåväl. Tiden...

Av Bente - 1 februari 2012 23:05

Gokväll vänner! nu vet jag vad vissa förväntar sig av denna aftons blogginlägg. Jag ska skriva om relationer, normer och love. ok. Efter en kväll på en av stans få, men trevliga pubar, tillsammans med få ;) men trevliga vänner (just kidding) avve...

Skapa flashcards