Alla inlägg den 13 december 2010

Av Bente - 13 december 2010 16:48

Det är lucia idag. Barnen är nu så stora så jag har inget luciatåg att titta på. Ingen jag kan känna den där stoltheten över. Ingen jag fäller tårar för bara för att det är så sött och så fint. Det känns lite trist, men så är det ju. Tiden går och barnen växer upp. Barnbarnet hade lussefirande på dagis idag. För mamma och pappa. Tja ett dagis har ju inte all plats i världen så att alla far och morföräldrar oxå kan komma och titta. Antagligen lika bra att jag inte var där. Hade nog bölat som få när den älskade ungen på 2,5 stått där, finklädd med ljus, bortkommen och undrande, sjungande som bara en sån liten docka kan. Ja ni fattar väl att man lipat.

Ibland blir det så tydligt allting. Att barnen är på väg ifrån en och ut i livet. Två av mina tre har redan tagit klivet. När ska det kännas okey undrar jag. Dom där tårarna jag skulle fält om jag fått uppleva mina barns luciafirande som små igen, ja dom kom idag iallafall. När jag tänkte på sonen som får uppleva det här med sin lilla flicka nu, och när min äldsta dottern efter fyra dar här hemma sa hejdå för att åka till Göteborg där hon nu bor. Går det över tro? Den där känslan....mitt lilla barn.... :) ja jag vet inte, jag bara konstaterar den. /Bente

Skapa flashcards