Direktlänk till inlägg 12 juli 2010

nu kommer natten........

Av Bente - 12 juli 2010 04:01

Kommer man hem samtidigt som tidningsbudet släpper blaskan i brevlådan har man varit ute sent.....eller tidigt. Välj själv.  Ibland blir saker inte som man tänkt sig. Ibland blir det bättre...ibland sämre. Å det kan faktiskt hända att både det bättre och det sämre infaller så gott som samtidigt :)

 Fånga natten! det är några magiska timmar. Vips borta för att vi av normala skäl oftast sover bort dem. Men natten kan ju vara så ljuvlig. Fånga dagen är egentligen ingenting mot fånga natten.

Det sägs ju att idrotten förenar. Det gör den verkligen. Så mycket gemenskap jag haft detta fotbollsVM! Med gamla och nyfunna vänner har jag sett match efter match på storbild, vanlig tv, hört den på radio i bakgrunden under arbetstid, ja you name it. Idrotten förenar, glädjer och ser till att en och annan krögare faktiskt får in lite pengar av oss ;) Kul har det varit och Grattis Espania!

Nu kommmer tröttheten krypande..."ögonen faller i hop på mig när jag sover" som Pippi skulle ha sagt. Dags att säga godnatt vänner och välkommen nya sköna härliga sommardag! 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bente - 26 februari 2012 20:35

Har en känsla i dag som inte är helt lätt att beskriva. Har varit i Linköping i helgen. Träffat dotten! Älskade unge, saknar dej redan. Å vad mycket jag borde lärt dig, talat om för dig, så mycket mer jag borde gjort medan du ännu fanns nära mig. Men...

Av Bente - 26 februari 2012 20:35

Har en känsla i dag som inte är helt lätt att beskriva. Har varit i Linköping i helgen. Träffat dotten! Älskade unge, saknar dej redan. Å vad mycket jag borde lärt dig, talat om för dig, så mycket mer jag borde gjort medan du ännu fanns nära mig. Men...

Av Bente - 22 februari 2012 22:15

Det gjorde jag idag. lyssnade på det som inte hördes. Men kändes. Kroppen i det här fallet. Den sa liksom ifrån att;- du - jag är inte helt okey. Du tror inte du skulle kunna ta det lite lugnare?Ja vad säger man..Nu har kroppen försökt i en veckas ti...

Av Bente - 18 februari 2012 18:47

Den går. Fort. Tiden. Den yngsta fyllde 17 häromdagen, mellanbarnet fyller 20 i morron. Andra barnbarnet är på väg och dimper väl ner om nån vecka. Dimper ner....det skulle inte svärdottern hålla med om var rätt uttryckt om man säger så. Nåväl. Tiden...

Av Bente - 1 februari 2012 23:05

Gokväll vänner! nu vet jag vad vissa förväntar sig av denna aftons blogginlägg. Jag ska skriva om relationer, normer och love. ok. Efter en kväll på en av stans få, men trevliga pubar, tillsammans med få ;) men trevliga vänner (just kidding) avve...

Ovido - Quiz & Flashcards