Direktlänk till inlägg 3 februari 2010

snöplatta !

Av Bente - 3 februari 2010 19:42

man ska inte äta snö - det fick vi lära oss som barn. Men gud vad vi ville äta snö! Var det för att det var förbjudet tro? Gul snö fick man absolut inte äta!! märkligt nog ville man inte det heller - så där föll teorin om att det förbjudna alltid lockar.


Snö är farligt - hua

Platta skor är en fördel jämfört med höga klackar vid gång i snö, det är jag övertygad om. Klackar = platt fall


Platta tak däremot kan vara rent livsfarliga. Med snö på. Resultatet kan bli detsamma som vid klackar, dvs platt fall.


Sen har vi platt mage som är ofarligt, snygg och rent av hälsosamt enligt en del och har ingenting med snö att göra alls.


Plattsättare däremot är kanske inte så snygga och hälsosamma, men relativt ofarliga är de nog. En platta som plattsättaren satt på plats har väl plattsatts......eller?

 
 
Happy

Happy

3 februari 2010 22:57

Hej hopp! Kul att se dig i bloggvärlden igen. Jag ska lägga mig PLATT fall nu och sova, så skööönt. Förresten, jag o prinsen kommer hem över påsk, då kanske vi kan ses på en fika hos syrran. Kram Happy formerly known as MammA

http://happyontheway.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bente - 26 februari 2012 20:35

Har en känsla i dag som inte är helt lätt att beskriva. Har varit i Linköping i helgen. Träffat dotten! Älskade unge, saknar dej redan. Å vad mycket jag borde lärt dig, talat om för dig, så mycket mer jag borde gjort medan du ännu fanns nära mig. Men...

Av Bente - 26 februari 2012 20:35

Har en känsla i dag som inte är helt lätt att beskriva. Har varit i Linköping i helgen. Träffat dotten! Älskade unge, saknar dej redan. Å vad mycket jag borde lärt dig, talat om för dig, så mycket mer jag borde gjort medan du ännu fanns nära mig. Men...

Av Bente - 22 februari 2012 22:15

Det gjorde jag idag. lyssnade på det som inte hördes. Men kändes. Kroppen i det här fallet. Den sa liksom ifrån att;- du - jag är inte helt okey. Du tror inte du skulle kunna ta det lite lugnare?Ja vad säger man..Nu har kroppen försökt i en veckas ti...

Av Bente - 18 februari 2012 18:47

Den går. Fort. Tiden. Den yngsta fyllde 17 häromdagen, mellanbarnet fyller 20 i morron. Andra barnbarnet är på väg och dimper väl ner om nån vecka. Dimper ner....det skulle inte svärdottern hålla med om var rätt uttryckt om man säger så. Nåväl. Tiden...

Av Bente - 1 februari 2012 23:05

Gokväll vänner! nu vet jag vad vissa förväntar sig av denna aftons blogginlägg. Jag ska skriva om relationer, normer och love. ok. Efter en kväll på en av stans få, men trevliga pubar, tillsammans med få ;) men trevliga vänner (just kidding) avve...

Ovido - Quiz & Flashcards