Direktlänk till inlägg 21 september 2009

fattar ingenting....?!

Av Bente - 21 september 2009 22:35

måste skriva av mig lite.

det är så mycket jag inte förstår. Hur ska jag kunna svara när mitt barnbarn undrar hur världen fungerar och hur vi vuxna tänker och agerar.

alltså - för det första....varför får inte SD annonsera i Aftonbladet? oavsett vad man nu tycker om SD. Det är ju okey att annonsera om såväl porr som sprit i Aftonbladet. Jag fattar inte. Yttrandefrihet och demokrati. Vad hände?


Hur kommer det sig att så många nämndemän och domare i Stockholm är med i upphovsrättsföreningar eller delägare i Spotify? Det poppar ju upp flera stycker varje gång Piratebay affären är på tapeten.


Om mitt barnbarn inte får ha mössa eller keps på sig i klassrummet hur ska jag då kunna förklara att det är helt okey att lärarinnan har nikab (slöja med öppning bara för ögonen)?


Politiker pratar gärna om "vanligt folk", vilka är de? är jag en av dem?


Det var på nyheterna ikväll att äldre dricker alltmer och någon äldre dam på stan fick frågan varför det var så: - jo det var samhällets fel och att många var ensamma. men .... samhällets fel???


Budgeten presenterades idag och kulturen kommer alltid på tal. Självklart tycker kulturarbetare att det är alldeles för lite pengar till dem. - Kulturen är ännu viktigare i tider som dessa säger dom. Varför då? Jag går inte på så mkt kulturevenemang även om de finns där. Varför är kulturen alltid en helig ko. Och varför ska vissa kräva att samhället ska försörja dem när de utövar sin hobby? Ja jag kan inte förklara det.


*pust!* gud så skönt att skriva av sig lite.. :)

kram!

 
 
Ingen bild

Maggan

2 oktober 2009 17:09

Kom igen nu vännen! Jag saknar ditt bloggande. Kram från Maggan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bente - 26 februari 2012 20:35

Har en känsla i dag som inte är helt lätt att beskriva. Har varit i Linköping i helgen. Träffat dotten! Älskade unge, saknar dej redan. Å vad mycket jag borde lärt dig, talat om för dig, så mycket mer jag borde gjort medan du ännu fanns nära mig. Men...

Av Bente - 26 februari 2012 20:35

Har en känsla i dag som inte är helt lätt att beskriva. Har varit i Linköping i helgen. Träffat dotten! Älskade unge, saknar dej redan. Å vad mycket jag borde lärt dig, talat om för dig, så mycket mer jag borde gjort medan du ännu fanns nära mig. Men...

Av Bente - 22 februari 2012 22:15

Det gjorde jag idag. lyssnade på det som inte hördes. Men kändes. Kroppen i det här fallet. Den sa liksom ifrån att;- du - jag är inte helt okey. Du tror inte du skulle kunna ta det lite lugnare?Ja vad säger man..Nu har kroppen försökt i en veckas ti...

Av Bente - 18 februari 2012 18:47

Den går. Fort. Tiden. Den yngsta fyllde 17 häromdagen, mellanbarnet fyller 20 i morron. Andra barnbarnet är på väg och dimper väl ner om nån vecka. Dimper ner....det skulle inte svärdottern hålla med om var rätt uttryckt om man säger så. Nåväl. Tiden...

Av Bente - 1 februari 2012 23:05

Gokväll vänner! nu vet jag vad vissa förväntar sig av denna aftons blogginlägg. Jag ska skriva om relationer, normer och love. ok. Efter en kväll på en av stans få, men trevliga pubar, tillsammans med få ;) men trevliga vänner (just kidding) avve...

Ovido - Quiz & Flashcards