Direktlänk till inlägg 31 augusti 2009

ja kors i allsin dar

Av Bente - 31 augusti 2009 22:19

måste tycka lite....


alltså om man reser till sverige för att plocka bär och tjäna pengar. Finns det inte med nånstans i tanken att vädret kan vara dåligt och inte många bär finns att plocka? Är det arbetsgivarna som lurar dessa som självklart vill tjäna en slant? finns det kontrakt skrivna, avtal som gäller? och har man inget som reglerar ev "bärbrist" - för det kan ju knappast vara första gången i historien som skörden inte blev som man tänkt - ja då vet man väl om förutsättningarna när man väljer att resa hit? eller....?


Nyheterna rapporterar att en studie visar att svenska barn inte klarar matten så bra mycket pga att man inte kan relatera matten till nåt verkligt + att lärarna sysslar med annat och barnen får räkna bäst det går på egen hand. men hallå? ska det verkligen behövas en speciell studie för detta? Ser inte lärarkollegor varandra, vill man inte att ungarna ska lära sig nåt, diskuteras aldrig frågan "varför har de så svårt för matte"? Det borde ju vara en ganska enkel aslutsatss att lärarna behöver prata matte med kidsen och faktiskt relatera till nåt verkligt! jesus !!


Har nån hört Mona Sahlin på länge?? väldigt tyst från den  kanten vad gäller lösningar på diverse problem....


För övrigt ska jag varken välja vårdcentral eller kyrkopolitiker. Våga vägra välja alltmöjligt! men min dotter på 17 har fått röstkort till både kyrka och vård. Vård okey men kyrkan trodde jag man skulle vara 18 år  för att få tycka till. Men ikke - jaja man lär sig nåt nytt varje dag.


kram! 

 




 
 
prinsgus

prinsgus

1 september 2009 09:22

Jag läste häromdagen en artikel om en fröken i Botkyrka som slängt alla matteböcker bokstavligen talat åt skogen. Hon går ut med ungarna i naturen och skapar matematik med hjälp av redskap. Och en gigantiskt stor procent av hennes barn får godkänt i ämnet. Intressant. Och också väldigt konstigt att inte fler lärare kan och vågar gå utanför normerna.

Kram på dig denna lite mulna dag!

http://prinsgus.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bente - 26 februari 2012 20:35

Har en känsla i dag som inte är helt lätt att beskriva. Har varit i Linköping i helgen. Träffat dotten! Älskade unge, saknar dej redan. Å vad mycket jag borde lärt dig, talat om för dig, så mycket mer jag borde gjort medan du ännu fanns nära mig. Men...

Av Bente - 26 februari 2012 20:35

Har en känsla i dag som inte är helt lätt att beskriva. Har varit i Linköping i helgen. Träffat dotten! Älskade unge, saknar dej redan. Å vad mycket jag borde lärt dig, talat om för dig, så mycket mer jag borde gjort medan du ännu fanns nära mig. Men...

Av Bente - 22 februari 2012 22:15

Det gjorde jag idag. lyssnade på det som inte hördes. Men kändes. Kroppen i det här fallet. Den sa liksom ifrån att;- du - jag är inte helt okey. Du tror inte du skulle kunna ta det lite lugnare?Ja vad säger man..Nu har kroppen försökt i en veckas ti...

Av Bente - 18 februari 2012 18:47

Den går. Fort. Tiden. Den yngsta fyllde 17 häromdagen, mellanbarnet fyller 20 i morron. Andra barnbarnet är på väg och dimper väl ner om nån vecka. Dimper ner....det skulle inte svärdottern hålla med om var rätt uttryckt om man säger så. Nåväl. Tiden...

Av Bente - 1 februari 2012 23:05

Gokväll vänner! nu vet jag vad vissa förväntar sig av denna aftons blogginlägg. Jag ska skriva om relationer, normer och love. ok. Efter en kväll på en av stans få, men trevliga pubar, tillsammans med få ;) men trevliga vänner (just kidding) avve...

Skapa flashcards