Direktlänk till inlägg 30 mars 2009

ego, katt och våg

Av Bente - 30 mars 2009 20:31

"En egoist är en ofin människa som intresserar sig mer för sig själv än för mig"


Maggan, min väninna brukar ha olika ordstäv och kloka saker nån sagt på sin blogg. Nu härmar jag henne.

Men - inte utan att fundera ändå. Om jag är kritisk mot att någon intresserar sig mer för sig själv än för mig, är inte jag egoistiskt då? Hmmmm.


På tv är det just nu "familjen annorlunda". Jo - 6-8 ungar och bröllop på gång eller genomfört. Måste säga att jag beundrar människor som dessa. Men skulle aldrig vilja ha det så själv! När ska de här paren få egen tid? när har alla ungar flyttat ut? Hur står dom ut?

Jag är förövrigt nöjd men katten. Det räcker. Han kommer när han vill. Äter slänger sig i soffan, vill jag klappa så byter han raskt soffhörna. Som vilken karl som helst alltså :)


Hur som helst har jag införskaffat en digital badrumsvåg...Varför vet jag inte. Jag hatar att väga mig. Vill inte ha sanningen riktigt så nära vitögat. Skyller på dottern, det var hon som absolut ville ha en. Men men - det kanske hjälper även mig . Vem vill inte vara smal och smäcker? och snart är det sommar och sol och bad. Fast det ska jag inte behöva bry mig om. Jag fryser lätt och jag badar definitivt inte i Sverige. Så en lång tröja och möjligtvis en kjol blir bra .

 
 
Mamm A

Mamm A

30 mars 2009 22:12

Jodu, det är svettigt värre när man hälsar på hemma hos Rosa med 8 barn. Fattar heller inte hur hon orkar, men på något sätt gör hon det. Själv har jag fullt sjå med mig och lillprinsen. Njuter av nuet med honom, hans knubbiga små femåringsarmar, hans nyfikenhet och glädje över att lära sig saker. Hans oskuldsfulla varelse. Ser också fram emot tioårsåldern då vi kan åka på lite längre resor ihop, tänker ta en USA-tur med honom vid tillfälle, där har jag aldrig varit. Mysigt ska de bli.

Fast idag sa sonen IGEN att han ville bli storebror. Och då sa jag att tyvärr blir det inte så, mamma är för gammal orkar inte få fler barn. Då undrade han om han åtminstone kunde bli pappa själv. Jadå, min son, det kan du. Men då fick han frispel o gnällde: "Men det är ju inte lika braaaaa. Om man är PAPPA måste man ju JOBBA och det är ju så tråkigt säger alla.

Det fick mig att tänka efter. Jösses vad han lyssnar på allt jag säger. ALLT. Jag säger ofta när han inte vill till dagis att mamma MÅSTE jobba för att vi ska ha pengar. Och att ibland vill mamma inte jobba men hon MÅSTE. Så nu tror han att arbete, det är evil. *fniss*.

http://prinsgus.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bente - 26 februari 2012 20:35

Har en känsla i dag som inte är helt lätt att beskriva. Har varit i Linköping i helgen. Träffat dotten! Älskade unge, saknar dej redan. Å vad mycket jag borde lärt dig, talat om för dig, så mycket mer jag borde gjort medan du ännu fanns nära mig. Men...

Av Bente - 26 februari 2012 20:35

Har en känsla i dag som inte är helt lätt att beskriva. Har varit i Linköping i helgen. Träffat dotten! Älskade unge, saknar dej redan. Å vad mycket jag borde lärt dig, talat om för dig, så mycket mer jag borde gjort medan du ännu fanns nära mig. Men...

Av Bente - 22 februari 2012 22:15

Det gjorde jag idag. lyssnade på det som inte hördes. Men kändes. Kroppen i det här fallet. Den sa liksom ifrån att;- du - jag är inte helt okey. Du tror inte du skulle kunna ta det lite lugnare?Ja vad säger man..Nu har kroppen försökt i en veckas ti...

Av Bente - 18 februari 2012 18:47

Den går. Fort. Tiden. Den yngsta fyllde 17 häromdagen, mellanbarnet fyller 20 i morron. Andra barnbarnet är på väg och dimper väl ner om nån vecka. Dimper ner....det skulle inte svärdottern hålla med om var rätt uttryckt om man säger så. Nåväl. Tiden...

Av Bente - 1 februari 2012 23:05

Gokväll vänner! nu vet jag vad vissa förväntar sig av denna aftons blogginlägg. Jag ska skriva om relationer, normer och love. ok. Efter en kväll på en av stans få, men trevliga pubar, tillsammans med få ;) men trevliga vänner (just kidding) avve...

Skapa flashcards