Direktlänk till inlägg 29 mars 2009

härliga söndag

Av Bente - 29 mars 2009 21:04

har bara slappat idag. mysbyxor och filt i soffan. Borde väl städat eller nåt men hade helt enkelt inte lust och inte ork. Man får samla kraft till en ny arbetsvecka.

En timma blev vi av med i natt. som vanligt blev jag förvånad när jag vaknade och tyckte att förmiddagen hade mycket kvar och kom sen på att klockan inte var framflyttad :)


Idag är den i vanliga fall arga och sura tonåringen hyfsat glad medans den andra som brukar vara på hyfsat humör är sur. Har bestämt sig för att flytta till pappa  utanför Gbgnär gymnasiet börjar - dvs om 2.5 år.  "-Han har ju aldrig fått chansen att ta hand om  mig", var vad hon sa när hon kom därifrån idag. Nej, eller hur??!! inte velat vore mer korrekt, men det glömde han nog att tala om. Jaja - den dagen när det är dags får hon själv välja. Jag kan förstå att det kan kännas spännande att röra lite på sig och komma bort från systern och mig.


härliga söndagen är snart slut - en hel vecka till nästa :(( 


 
 
Ingen bild

Maggan

30 mars 2009 09:15

Godmorning! Låter som du haft en skön, soft helg, det behöver man allt. Hade du kul på festen? Träffat någon snygg miljonär som älskar att städa och fostra andras ungar??? Haha! Lycka till me jobben i veckan.
Kramiz Maggan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bente - 26 februari 2012 20:35

Har en känsla i dag som inte är helt lätt att beskriva. Har varit i Linköping i helgen. Träffat dotten! Älskade unge, saknar dej redan. Å vad mycket jag borde lärt dig, talat om för dig, så mycket mer jag borde gjort medan du ännu fanns nära mig. Men...

Av Bente - 26 februari 2012 20:35

Har en känsla i dag som inte är helt lätt att beskriva. Har varit i Linköping i helgen. Träffat dotten! Älskade unge, saknar dej redan. Å vad mycket jag borde lärt dig, talat om för dig, så mycket mer jag borde gjort medan du ännu fanns nära mig. Men...

Av Bente - 22 februari 2012 22:15

Det gjorde jag idag. lyssnade på det som inte hördes. Men kändes. Kroppen i det här fallet. Den sa liksom ifrån att;- du - jag är inte helt okey. Du tror inte du skulle kunna ta det lite lugnare?Ja vad säger man..Nu har kroppen försökt i en veckas ti...

Av Bente - 18 februari 2012 18:47

Den går. Fort. Tiden. Den yngsta fyllde 17 häromdagen, mellanbarnet fyller 20 i morron. Andra barnbarnet är på väg och dimper väl ner om nån vecka. Dimper ner....det skulle inte svärdottern hålla med om var rätt uttryckt om man säger så. Nåväl. Tiden...

Av Bente - 1 februari 2012 23:05

Gokväll vänner! nu vet jag vad vissa förväntar sig av denna aftons blogginlägg. Jag ska skriva om relationer, normer och love. ok. Efter en kväll på en av stans få, men trevliga pubar, tillsammans med få ;) men trevliga vänner (just kidding) avve...

Skapa flashcards