Direktlänk till inlägg 26 mars 2009

tack och nu jäklar!

Av Bente - 26 mars 2009 20:23

först det goda - tack Maggan för god lunch, härligt sällskap och för att du är en sån god vän som har så positiv inverkan på mig. Jag hade behövt dig runt mig i eftermiddags!


Får man hata sin arbetsplats och delar av kollegiet?! jag skiter i vilket för just nu gör jag verkligen det. Speciellt de som får lön för titeln chef och som gör ett uruselt jobb som detsamma ! Jag upplever tyvärr min arbetsplats som en dagisavdelning där den ene är arg på den andre och inte vill leka om inte den får vara med. Och om den är med - ja då vägrar den andre att delta!! vilken låg nivå-----glocalnet - släng dig i väggen! och det här är vuxna människor - men antagligen har dessa personer suttit säkra på sin tjänstemannapost alldeles alldeles för länge...


att jobba mitt i ett sånt klimat är förödande! all arbetsglädje och lust är som bortblåst. Folk är rädda för vad "cheferna" ska säga eller göra nästa gång. En slags chef är livrädd för att förlora makt och kontroll och tar till vilka medel och lögner som helst för att behålla densamma, en annan chef ä'r så konflikträdd och skraj för att sätta ner en fot (va fasen han har ju två! riskera den ena !)   kommunal soppa.........sandlådenivå........1,5 år har jag vart här.

Nu varslar man folk i kommunen - hallå - jag är här...ni kan varsla mig och låta nån som verkligen behövs stanna......så känns det och så ska det inte behöva vara ta mig tusan!!


Kära chefer och kollegor på min förra arbetsplats där jag med glädje gick till jobbet i över 10 år,men ändå gnällde på er ibland - förlåt förlåt  - jag visste inte vad jag gjorde!!  

 
 
Ingen bild

Maggan

27 mars 2009 09:22

Oj, nu är det jag som känner mig som en "tigare". Du är bäst Bente! (du får då inte tro jag har sett dig som en "tigare" tidigare). Jag vet vad du talar om och det är vi många som gör. Jag har drabbats av "dina" chefer tidigare. Visserligen är dom så snälla så om man säger något dumt om dom så får man dåligt samvete. Men dom ser bara på och gör inget åt dåligheter. Jag tor dom bara tänker på att få komma hem till fugan och hämta ut lönen så dom kan mysa på stugan. Fy! Chefskap och god lön förpliktigar anser jag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bente - 26 februari 2012 20:35

Har en känsla i dag som inte är helt lätt att beskriva. Har varit i Linköping i helgen. Träffat dotten! Älskade unge, saknar dej redan. Å vad mycket jag borde lärt dig, talat om för dig, så mycket mer jag borde gjort medan du ännu fanns nära mig. Men...

Av Bente - 26 februari 2012 20:35

Har en känsla i dag som inte är helt lätt att beskriva. Har varit i Linköping i helgen. Träffat dotten! Älskade unge, saknar dej redan. Å vad mycket jag borde lärt dig, talat om för dig, så mycket mer jag borde gjort medan du ännu fanns nära mig. Men...

Av Bente - 22 februari 2012 22:15

Det gjorde jag idag. lyssnade på det som inte hördes. Men kändes. Kroppen i det här fallet. Den sa liksom ifrån att;- du - jag är inte helt okey. Du tror inte du skulle kunna ta det lite lugnare?Ja vad säger man..Nu har kroppen försökt i en veckas ti...

Av Bente - 18 februari 2012 18:47

Den går. Fort. Tiden. Den yngsta fyllde 17 häromdagen, mellanbarnet fyller 20 i morron. Andra barnbarnet är på väg och dimper väl ner om nån vecka. Dimper ner....det skulle inte svärdottern hålla med om var rätt uttryckt om man säger så. Nåväl. Tiden...

Av Bente - 1 februari 2012 23:05

Gokväll vänner! nu vet jag vad vissa förväntar sig av denna aftons blogginlägg. Jag ska skriva om relationer, normer och love. ok. Efter en kväll på en av stans få, men trevliga pubar, tillsammans med få ;) men trevliga vänner (just kidding) avve...

Ovido - Quiz & Flashcards