Alla inlägg den 10 februari 2009

Av Bente - 10 februari 2009 21:17

Nej, det sa jag aldrig som liten. Det var nog synd. För om fler som jag valt att bli polis hade man inte behövt läsa om en kår där rasistiska uttalanden haglar såväl i piketen som i utbildningen. Inte heller hade man behövt läsa om nyutbildade poliser som totalt tappat omdömet i samband med examen och erövrandet av makt  samt de poliser i tjänst som inte förstått vad en grattishälsning via å mobilen inte ska innehålla.

För den som missat veckans nyheter så pratar jag om rasistiska uttalande vid bråk i Rosengård, poliser som tagit "piketexamen" och poserar nakna med tjänstevapen och poliser i tjänstenskickar mms på en knarkare som fått "spel" - till ett födelsedagsbarn tillika kollega.


"När jag blir stor ska jag bli rikspolishef" , nej det sa jag förståss aldrig. Det var nog synd. För om fler som jag valt att bli rikspolischef så skulle inte poliser som kränker, diskriminerar och är allmänt olämpliga som just poliser få vara kvar i yrket.


"När jag blir stor ska jag bli politiker", skulle inte tro att jag sa det heller. Vilket var väldigt synd. För om fler som jag blev politiker skulle vi inte ha lagar som tillåter att åtal väcks mot pojkar som kallar poliser för grisar men där inga lagar säger att det är brottsligt eller ens omoraliskt att bete sig som polisen alltför ofta gör.


Vad jag som liten sa att jag skulle bli när jag blev stor?? Jo, "En sån som sjunger i TV"......Det blev jag aldrig, och det var väl tur det.....

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards